تجلیل از برگزارکنندگان جشنواره تلاوت قرآن در قائمشهر + عکس
کد خبر: 4033809
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

تجلیل از برگزارکنندگان جشنواره تلاوت قرآن در قائمشهر + عکس

مراسم تجلیل از عوامل و دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان جشنواره تلاوت قرآن کریم، ۱۵ بهمن‌ماه با حضور نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در مصلای قائمشهر برگزار شد.

تجلیل از برگزارکنندگان جشنواره تلاوت قرآن در قائمشهر به گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه دیروز، 15 بهمن‌ماه در مراسم تجلیل از عوامل و دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان جشنواره تلاوت قرآن کریم، گفت: هر اقدامی در راستای ترویج قرآن اعم از آموختن و آموزش دادن، جمع‌خوانی و قرائت مجلسی که منجر به جذب مردم به کلام وحی شود باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از ثمرات جلسات قرآنی را استقبال دانش‌آموزان به آموختن و حفظ قرآن دانست و افزود: نباید از این نکته اصلی و اساسی غافل شویم که برگزاری این جلسات قرآنی به برکت انقلاب، امام راحل و خون شهدا است.

معلمی با بیان اینکه طولانی‌ترین دعای امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه درباره قرآن در 82 سطر است، تصریح کرد: امام سجاد(ع) در دعای ختم قرآن، این کلام الهی را نور معرفی می‌کند که برای درک حقایق هستی راه‌گشا است.

وی با بیان اینکه قرآن به معنای خواندنی است، افزود: پشتوانه همه کتب آسمانی قرآن است و بر هر سخن و کتابی برتری دارد و فارق بین حلال و حرام است. فرمول‌های ریاضی قرآن آنچنان عظمتی دارد که برجسته‌ترین ریاضی‌دانان قرن از آن متعجب می‌شوند و سر تسلیم فرود می‌آورند.

در ادامه عیسی مدانلو، دبیر جشنواره تلاوت قرآن، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این جشنواره، گفت: در راستای هویت‌سازی و جریان‌سازی با پیگیری مستمر توانستیم میزبان یک دوره جشنواره ملی باشیم. خدا را شاکریم که این جشنواره به اذعان ارزیابان بسیار عالی برگزار شد و این مرهون یکدلی همه مسئولان شهرستانی و استانی در دانشگاه آزاد اسلامی، حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر، حسینیه ثارالله گرگان و اهل بیت ساری برگزار شد.

مدانلو با بیان اینکه هزینه برگزاری این جشنواره به همت نیروی انسانی جهادی نصفه هزینه پیش بینی شده بود، گفت: در تلاش هستیم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قائمشهر را به عنوان نمونه قرآنی کشور معرفی کنیم. تا میزبان بسیاری از رویدادهای قرآنی در کشور باشیم.

در ادامه یوسف‌پور، فرماندار قائمشهر گفت: تا زمانی که قرآن در میان مسلمانان حاکم باشد هیچ‌گاه دشمنان قادر به تسلط بر مسلمانان نخواهند بود.

وی با اشاره به تأثیرگذاری تلاوت مجلسی در گرایش مردم به قرآن، افزود: مزین ساختن رفتار و کردارمان به سبک زندگی قرآنی و جاری کردن مفاهیم قرآن در زندگی از اهداف نزول قرآن است.

لازم به ذکر است، در این مراسم از علی پاداشی، سردبیر ایکنا مازندران به عنوان عضو فعال کمیته رسانه این جشنواره تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام
captcha