بازگشت عزت و اقتدار اسلام در جهان؛ بزرگترین دستاورد نظام مقدس انقلاب اسلامی
کد خبر: 4032589
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹

بازگشت عزت و اقتدار اسلام در جهان؛ بزرگترین دستاورد نظام مقدس انقلاب اسلامی

امام جمعه حسین‌آباد بازگشت عزت و اقتدار اسلام در کشور و جهان را بزرگترین دستاورد نظام مقدس انقلاب اسلامی دانست و گفت: آشنا کردن مردم با واقعیت دین اسلام از دیگر دستاوردهای نظام مقدس انقلاب اسلامی بوده است هرچند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما در این زمینه انقلاب اسلامی موفق عمل کرده است.

ماموستا ناصر روحانی، امام جمعه حسین‌آباد در گفت‌و گو با ایکنا از کردستان، به دستاوردهای متعالی انقلاب اسلامی در طول چهل و سه سال گذشته اشاره و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران این بود که به جهانیان ثابت کرد که اسلام توانایی اداره کردن حکومت حتی بعد از گذشت 1400 سال از عمر خود را دارد و یک شخصیت مذهبی می‌تواند یک رهبر فرزانه با مدیریت متعالی در سطح جهان باشد و بتواند هم از لحاظ دینی و هم از لحاظ دنیایی پیشرفت‌هایی را برای کشور به دست آورد.

وی افزود: ایران اسلامی برخلاف تبلیغات صورت گرفته دشمنان توانست تبدیل به یک الگوی تمام عیار برای تمام کشورهای آزادیخواه جهان تبدیل شود و بسیاری از کشورهای جهان به تبعیت از ایران اسلامی به پا خواسته و توانسته‌اند حکومت خود را تغییر دهند.

امام جمعه حسین‌آباد بازگشت عزت و اقتدار اسلام در کشور و جهان را بزرگترین دستاورد نظام مقدس انقلاب اسلامی دانست و گفت: آشنا کردن مردم با واقعیت دین اسلام از دیگر دستاوردهای نظام مقدس انقلاب اسلامی بوده است هرچند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما در این زمینه انقلاب اسلامی موفق عمل کرده است. 

وی ادامه داد: در دوران رژیم ستمشاهی و پیش از آن تبلیغات گسترده‌ای برای جدایی دین از سیاسیت همان سکولاریسم صورت گرفت اما انقلاب اسلامی تمام این تبلیغات دشمنان اسلام را رد کرد و زمنیه‌ای شد تا نشان دهد که کلمه« لا اله الی الله» فقط به معنای نفی معبودی برای پرستش نیست بلکه یکی دیگر از معانی آن نفی حکومت غیر الله بر روی زمین است.

ماموستا روحانی بیان کرد: انقلاب اسلامی بحث سکولاریسم را رد کرد و در عین حال با حفظ جمهوریت و دموکراسی حکم خالق بشری را نیز احیا کرد.

وی بازگشت ارزش‌های اخلاقی را یکی دیگر از دستاوردهای نظام مقدس انقلاب اسلامی دانست و گفت: حفظ حجاب اسلامی به عنوان یکی از ارزش‌های اسلامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده هرچند امروز با تأثیرپذیری از تبلیغات دشمنان و ناکارآمدی و مدیریت‌های تاکتیکی بعضی از مدیران امروز شاهد مشکلاتی در اینب خش هستیم اما در اوایل انقلاب مردم طیف طیف به سمت ارزش‌های اخلاقی و اسلامی بازگشتند.

امام جمعه حسین‌آباد بازگشت مردم به اخلاق اسلامی در روابط اجتماعی، معاملات و ... را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: همین امر موجب اعتماد هرچه بیشتر مردم به نظام مقدس انقلاب اسلامی شده بود.

وی با اشاره به اینکه حفظ حرمت روحانیون و ماموستایان از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است، افزود: با توجه به اینکه در رأس نظام مقدس انقلاب اسلامی شخصیت‌های مذهبی قرار دارند حفظ جایگاه ماموستایان و علمای دینی تسنن و تشیع نیز برهمین اساس بوده است.

ماموستا روحانی، استقلال و عدم وابستگی به کشورهای بیگانه را از دستاوردهای نظام مقدس انقلاب اسلامی دانست و گفت: در دوران رژیم ستمشاهی چندین هزار مستشار در ایران بودند که خود جلساتی محرمانه برای رسیدگی به اوضاع کشور تشکیل می‌دادند اما امروز ایران اسلامی خود به سایر کشورها مستشار اعزام می‌کند.

وی افزود: در 500 سال گذشته مساحت ایران تقریبا نصف شده بود اما از سال 57 با رشادت‌های ملت ایران حتی یک وجب از خاک این کشور به دست دشمنان کشور نیفتاده است و تمام کشورهای همسایه ایران در جنگ و درگیری به سر می‌برند اما در کشور ما نه تنها از این اختلافات و درگیری‌ها خبری نیست بلکه در خارج از مرزهای ایران اسلامی مورد حمایت کشورهای دیگر قرار داریم.

امام جمعه حسین‌آباد به پیشرفت‌های علمی و پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: در حوزه صنعت و تولیدات داخلی نیز پیشرفت‌های صورت گرفته که ما را از وابستگی به بیگانگان آزاد کرده است.

وی حفظ این دستاوردها را یکی از ارکان مهم حفظ نظام مقدس انقلاب اسلامی دانست و افزود: جوانان امروزی با توجه به اینکه سختی‌های زندگی در دوران رژیم ستمشاهی را تجربه نکرده‌اند، و با توجه به تبلیغات دشمنان احساس نیازمندی بیشتر به بیگانگان را می‌کنند.

ماموستا روحانی افزود: مهم‌ترین راه مقابله با این توطئه‌های دشمنان به کارگیری نیروهای جهادی که دلسوزانه عمل می‌کنند، است و دولت سیزدهم نیز باید از جوانان با استعداد، متخصص و توانمند استفاده کند چراکه به میزان به کارگیری جوانان توانمند بر اعتماد مردم نسبت به نظام و انقلاب افزوده می‌شود.

انتهای پیام
captcha