کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد ملایر برگزار می‌شود
کد خبر: 4032033
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴

کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد ملایر برگزار می‌شود

کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد شهری و روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: پویش تلاوت «سوره مبارکه فجر» به شکرانه پیروزی انقلاب در شب 22 بهمن اجرا می‌شود.

ایرج یارمحمدی کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایرایرج یارمحمدی، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: همزمان با این ایام فرخنده برنامه‌های قرآنی و دینی از سوی واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن همزمان با ایام دهه فجر در مساجد شهر و روستای ملایر خبر داد و تصریح کرد: پنج کرسی تلاوت در این ایام در سطح شهرستان ملایر اجرا می‌شود، تاکنون بیش از 21 کرسی تلاوت قرآن در سطح شهرستان ملایر طی چند ماه گذشته برگزار شده است.

یارمحمدی با بیان اینکه طرح «دوشنبه‌های قرآنی» در راستای ترویج فرهنگ تلاوت قرآن در بین اقشار مختلف مردم در حال اجراست، افزود: این طرح در مساجد شهری ملایر اجرا شد که با توجه به استقبال خوب مردم گسترش پیدا کرد و در روستاها و شهرهای شهرستان نیز چهارشنبه‌ها در حال انجام است.

برگزاری محفل انس با قرآن با حضور یکی از قاریان برتر همدان

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: در واقع هر هفته دو کرسی تلاوت قرآن در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته با حضور قاریان برجسته شهرستان ملایر در مساجد شهری و روستایی برگزار می‌شود.

یارمحمدی از برگزاری مسابقه تفسیر قرآن ویژه مردم و همچنین یک مسابقه تفسیر قرآن ویژه کارمندان ادارات در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: این برنامه به‌صورت مجازی خواهد بود و بعد از برگزاری به برگزیدگان نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

وی برگزاری جشن انقلاب در خانه‌های قرآن و مؤسسات قرآنی شهر و روستا را از دیگر برنامه‌های واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ایام دهه فجر دانست و تصریح کرد: این برنامه‌ها همراه با برنامه‌های قرآنی، برنامه‌های متنوع فرهنگی، مسابقه قرآنی و... خواهد بود.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر به برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در رشته‌های حفظ، قرائت، نقاشی، خوشنویسی سرود و تواشیح اشاره کرد و گفت: این برنامه نیز با هماهنگی آموزش و پرورش در سطح مدارس شهرستان برگزار می‌شود و در صورت مناسب بودن شرایط به‌صورت حضوری و در غیر این صورت به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی همچنین از اعزام قاریان و سخنرانان به مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و ادارات خبر داد و گفت: این مبلغان و قاریان با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی ملایر برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر اعزام می‌شوند.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ادامه برگزاری مسابقه قرآنی مفاهیم و ترجمه قرآن، غبارروبی گلزار شهدا از سوی جامعه قرآنی شهرستان و... را نیز از دیگر برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی ملایر در حوزه قرآنی در ایام دهه فجر دانست.

یارمحمدی از برگزاری پویش تلاوت «سوره مبارکه فجر» به شکرانه پیروزی انقلاب در شب 22 بهمن خبر داد و افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی و قرآنی در مدارس نیز از دیگر برنامه‌های این اداره در این ایام خواهد بود. یک کرسی تلاوت قرآن نیز با همکاری آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و اداره ورزش و جوانان در سطح شهرستان نیز برگزار خواهد شد.

وی در پایان به برگزاری محفل بزرگ انس با قرآن در شهرستان همزمان با ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: این برنامه یا در امامزاده عبدالله(ع) و یا در مسجد جامع ملایر و با حضور یکی از قاریان برجسته استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha