مسئولان در مسیر قرآن حرکت کنند
کد خبر: 4031898
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

مسئولان در مسیر قرآن حرکت کنند

سرپرست فرمانداری ساوه با بیان اینکه از مضامین الهی در راستای قرآنی ساختن جامعه استفاده شود، گفت: فضای جوامع اسلامی باید قرآنی باشد و مسئولان در این مسیر حرکت کنند.

کاروان قرآنی انقلاب

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به مناسبت فرا رسیدن چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی کاروان قرآنی انقلاب متشکل از محمدرضا صلح‌جو، پیشکسوت قرآنی، احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی، حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی، مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی و هادی صلح‌جو مجری برنامه‌های قرآنی شامگاه پنجشنبه، 7 بهمن در ساوه حضور داشتند.

مهدی الیاسی، سرپرست فرمانداری ساوه در محفل انس با قرآن که با حضور کاروان قرآنی انقلاب در کارخانجات گروه صنعتی شیشه کاوه فلوت در شهر صنعتی کاوه ضرورت توجه به مبانی قرآنی توسط همه اقشار جامعه به‌ویژه قشر صنعتگر را مورد تأکید قرار داد و افزود: برای کاهش آسیب و فساد در جامعه باید به آموزه‌های الهی و سیره اهل‌بیت(ع) تمسک جوییم.

وی بیان کرد: قرآن به عنوان معجزه جاویدان پیامبر اسلام(ص) برترین کتاب شناخت و معرفت است و باید مبانی این مصحف شریف نه تنها در جامعه اسلامی بلکه سایر جوامع نیز نشر پیدا کند. در دنیایی که دشمنان و فضای رسانه‌ای مسموم ما را احاطه کرده است راهی جز گرایش به سمت قرآن و خاندان نبوی نداریم.

الیاسی با تأکید بر اینکه مضامین الهی ضامن سعادت، تکامل، نیکبختی و رسیدن به اوج انسانیت در همه انسان‌ها است، تصریح کرد: قرآن کتاب انسان‌ساز است و با گرایش بدین سمت رستگاری نصیب ما می‌شود. لازم است در عصر حاضر که دشمن به فرهنگ و مبانی اعقادی ما هجوم آورده است برنامه و طرح‌های ما برای استفاده از این کتاب الهی در سبک زندگی بیشتر باشد. آنچه انسان برای رسیدن به قرب الهی نیاز دارد در قرآن به عنوان کتاب هدایت ذکر شده است. «طبیب» یکی از القاب خداوند متعال است و این کتاب آسمانی نسخه طبابت پروردگار است که حرکت در مسیر مسیر علاوه بر دور نگه داشتن از آلودگی روح و  روان انسان را نیز صیقل می‌دهد.

وی با بیان اینکه قرآن فضای فرهنگی جامعه را متحول کرده و باید از مضامین الهی در راستای قرآنی ساختن جامعه استفاده کنیم، گفت: فضای جوامع اسلامی باید قرآنی و مسئولان آن در این مسیر حرکت کنند. پیاده‌سازی و ایجاد موج قرآنی در جامعه بر دوش همه ما است و نباید از این وظیفه خطیر به بهانه‌های مختلف شانه خالی کنیم.

الیاسی گفت: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ ساوه بیش از ۲۸۰ هزار جمعیت داشت که این رقم به دلیل مهاجرپذیر بودن این شهرستان به 350 هزار نفر رسیده است. همچنین بالغ بر 500 واحدصنعتی و تولیدی در قطب صنعت کشور با استقرار بزرگترین شهر صنعتی در این شهرستان فعالیت دارند که این واحدها نقش به‌سزایی در افزایش تولیدات صنعتی کشور دارند که گروه صنعتی شیشه کاوه یکی از موفق‌ترین گروه‌های صنعتی ساوه است.

وی از فعالیت بیش از۴۰ هزار نفر در شهر صنعتی کاوه خبرداد و افزود: اگر به طور میانگین هر خانواده را سه نفر در نظر بگیریم بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان را جامعه صنعتی و کارگری تشکیل می‌دهند. حضور کاروان قرآنی انقلاب در شهر صنعتی به منزله استشمام عطر قرآن در جامعه ۱۲۰ هزار نفری صنعت است.

انتهای پیام
captcha