گفتمان‌سازی دینی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود
کد خبر: 4029144
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

گفتمان‌سازی دینی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: گفتمان‌سازی در محله، منطقه یا شهر باعث دور شدن مردم از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی خواهد شد.

مصطفی مثنوی، جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، مصطفی مثنوی، جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 26 دی‌ماه در نشست با مسئولان هیئت‌های مذهبی با اشاره به موقعیت و نقش فرهنگ در جامعه، اظهار کرد: فرهنگ به مثابه روح و هویت جامعه بوده و هر گونه توجه یا بی توجهی به آن می‌تواند باعث ارتقا و انحطاط جوامع شود.

وی افزود: همانگونه که در نظام اسلامی ما توجه به فرهنگ باعث پیشرفت و حفظ هویت می‌شود، در جوامع غربی به علت بی توجهی و ساده انگاری باعث انحطاط و پس رفت شده است.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه‌وبویراحمد استقلال فرهنگی را از اصلی‌ترین و محوری‌ترین نگهدارنده جوامع ذکر کرد و گفت: اگر استقلال فرهنگی در هر کشوری حفظ و تقویت شود، سایر عرصه‌ها از جمله عرصه اقتصادی، نظامی و سیاسی هم حفظ خواهد شد و در واقع پیشرفت در بقیه عرصه‌ها متأثر از حفظ عرصه فرهنگی خواهد بود و به همین دلیل فرهنگ، جایگاه ویژه‌ای در جامعه اسلامی دارد.

مثنوی در ادامه به بیان برخی از الزامات فرهنگی پرداخت و تصریح کرد: در کار فرهنگی باید به نیازها و ذائقه‌ها توجه کرد و متناسب با روحیه و نیاز مخاطبان برنامه طراحی و اجرا کرد.

وی با توصیه به مسئولان هیئت مذهبی در پرهیز از مدگرایی و سلایق فردی و گروهی، گفت: از آفت‌های فرهنگی که مدیریت ما را مخدوش می‌کند مدگرایی و لحاظ سلایق فردی و گروهی است که باید از آن پرهیز کرد و در مقابل به اصول و بایسته‌ها پایبند بود.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در ادامه پرهیز از هزینه‌های زائد و تشریفات غیر ضرور را از دیگر الزامات کار فرهنگی عنوان و به مسئولان هیئت مذهبی توصیه کرد که در کار فرهنگی فضا را به سمت و سوی کتابخوانی سوق دهند.

مثنوی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از متولیان فرهنگی که منطبق با هیئت تراز اسلامی است، ابراز کرد: معنویت گرایی باید در دستور کار متولیان قرار گیرد، چراکه هدف اصلی فرهنگ گسترش معنویت و فضای روحانی در جامعه می‌باشد.

وی استکبارستیزی را از دیگر مطالبات رهبری ذکر کرد و افزود: روح برنامه‌ها در مناسبت‌ها از جمله اعیاد، میلاد و وفیات باید استکبار ستیزی و تبری از دشمنان باشد و برای مخاطبین فضای مطالبه گرایانه و بیزاری از قدرت‌های زور مدار ایجاد کنیم.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه‌وبویراحمد گفتمان‌سازی دینی و بسترسازی مذهبی را از دیگر توصیه‌های مهم رهبری ذکر کرد و در اهمیت این نکته یادآور شد: گفتمان‌سازی دینی در محله، منطقه یا شهر باعث دور شدن مردم از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی خواهد شد و اینکه می‌بینیم در شهر یاسوج ناامنی، درگیری و قتل گسترش یافته نشان دهنده کم کاری در حوزه فرهنگی و عدم توجه به گفتمان‌سازی دینی است.

انتهای پیام
captcha