خانواده‌ها به آموزش سبک زندگی نیاز دارند
کد خبر: 4027367
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

خانواده‌ها به آموزش سبک زندگی نیاز دارند

مدیر مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) رامشیر، با اشاره به طراحی دوره آموزش سبک زندگی خانواده با موضوع همسرداری بر اساس معیارهای قرآن و عترت در این مؤسسه گفت: با توجه به چالش‌هایی که خانواده‌ها با آن رو به رو هستند، آموزش سبک زندگی اهمیت دارد و نتیجه آن را در جلساتی که در برخی از روستاها برگزار کرده‌ایم، دیده ایم. این نیاز در مردم وجود دارد.

خانواده‌ها به آموزش سبک زندگی نیاز دارندمحمود حمیداوی، مدیر مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) رامشیر در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با بیان اینکه در دوره شیوع کرونا، بر آموزش نیروهای مؤسسه و طراحی دوره‌های آموزشی تمرکز کردیم، گفت: نیروهای مؤسسه در این مدت در زمینه فتوشاپ، مجری‌گری، موشن گرافی، گویندگی و مهارت‌های مهم دیگر آموزش دیدند.

وی با اشاره به طراحی دوره‌های مورد نیاز جامعه در مؤسسه گفت: یک دوره سخنوری طراحی کردیم که عموم افراد را شامل می‌شود. بسیاری از افراد شیوه دفاع از باورها و اعتقادات خود را نمی‌دانند. توان صحبت کردن را ندارند و این یک ضعف است. ما با آموزش سخنوری به عموم افراد علاقه‌‌مند آنها را برای مبلغ شدن توانمند می‌کنیم. این طرح به ادارات مربوطه ارائه شده است.

حمیداوی ادامه داد: دوره دیگری که طراحی شد، سبک زندگی خانواده با موضوع همسرداری بر اساس معیارهای قرآن و عترت است. با توجه به چالش‌هایی که خانواده‌ها با آن رو به رو هستند، آموزش سبک زندگی اهمیت دارد و نتیجه آن را در جلساتی که در برخی از روستاها برگزار کرده‌ایم، دیده ایم. این نیاز در مردم وجود دارد.  

مدیر مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) رامشیر با اشاره به همکاری این مؤسسه با دادگستری رامشیر برای رسیدگی به معضلات فرهنگی و اجتماعی شهر گفت: به پیشنهاد مؤسسه یک کارگروه فرهنگی با موضوعات مختلفی مانند خانواده‌های بی سرپرست، خانواده‌های بد سرپرست، دانش آموزان نیازمند و ... طراحی شد که با حضور دستگاه‌های مربوطه می‌توان در این زمینه کار میدانی انجام داد.

این فعال قرآنی همچنین گفت: با همکاری اداره تبلیغات اسلامی رامشیر، امسال تلاش می‌کنیم خانه‌های قرآن را در سطح شهر توسعه دهیم. تلاش ما این است که قبل از ماه رمضان، مدیران جلسات خانگی قرآن را دعوت کنیم. برای ماه مبارک رمضان، سی شب، سی محفل قرآنی را در برنامه داریم که بخشی از کار هماهنگی این برنامه انجام شده و بخشی دیگر در حال پیگیری است تا هر شب کاروان قرآنی میهمان یک نقطه از شهرستان باشد.

 

انتهای پیام
captcha