مکتب شهید سلیمانی؛ ظرفیتی برای پیشرفت و سازندگی کشور
کد خبر: 4025368
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
نماینده سابق مجلس بیان کرد:

مکتب شهید سلیمانی؛ ظرفیتی برای پیشرفت و سازندگی کشور

نماینده سابق اصفهان در مجلس گفت: مکتب شهید سلیمانی، مکتبی زاینده است و باید از ظرفیت و محبوبیت آن برای تربیت نسل جوان و پیشرفت و سازندگی کشور استفاده شود.

حمیدرضا فولادگر نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی

حمیدرضا فولادگر، نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری با عنوان مکتب شهید سلیمانی، اظهار کرد: منظور از این تعبیر، این است که مجموعه گفتار و رفتار و سبک زندگی شهید سلیمانی از ابتدا تا شهادت، آن‌قدر جامع، راهگشا و اثرگذار قلمداد می‌شود که تعبیر مکتب برای آن به‌کار می‌رود. بنابراین، ابعاد این مکتب را باید به‌خوبی شناخت و در همه بخش‌ها تکثیر کرد.

وی با اشاره به سبک زندگی شهید سلیمانی، افزود: ایشان قبل از انقلاب، نوجوانی بود که هم درس می‌خواند و هم برای امرار معاش، کار می‌کرد. بعد از انقلاب، به عضویت سپاه درآمد، در دفاع مقدس حضور داشت و همه مراحل ایثارگری، از نیروی بسیجی تا فرماندهی را طی کرد. بعد از جنگ نیز هر جا که وظیفه‌ای به عهده داشت، چه در سپاه ثارالله کرمان و چه در سپاه قدس، آن را انجام داد. در واقع، مهم‌ترین ویژگی مکتب سلیمانی را می‌توان وظیفه‌شناسی قلمداد کرد.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس، جامعیت و چندبعدی بودن را ویژگی دیگر مکتب شهید سلیمانی خواند و اضافه کرد: ایشان در عین حال که رزمنده و مرد میدان محسوب می‌شد، مرد زندگی نیز بود و از زندگی خانوادگی خود غفلت نمی‌کرد. همچنین در عین صلابت و اقتدار در میدان رزم، در برخورد با مردم ملاطفت داشت و نرم‌خو بود. شهید سلیمانی به لحاظ سیاسی و اجتماعی، در مسیر ولایت حرکت می‌کرد، مطیع ولایت بود و اطاعت از ولایت را به همگان توصیه می‌کرد. ایشان با توجه به شناخت عمیقی که از ولایت داشت، با همه جریان‌های سیاسی درون نظام ارتباط برقرار می‌کرد و معتقد بود که همه سلایق و جریان‌های سیاسی در جای خود محفوظ است، ولی باید به نحوی زیر چتر ولایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی در مسائل منطقه‌ای به‌گونه‌ای عمل می‌کرد که اثرات وجودی ایشان در همه کشورهای منطقه قابل مشاهده بود. ایشان این توانایی را داشت که همه را پای کار انقلاب بیاورد و با بصیرت و میدان‌داری، خطر تروریسم دولتی آمریکا و اذنابش را گوشزد کرد و خودش نیز مرد میدان بود. در واقع، با توجه به وظیفه‌شناسی و مکتب‌سازی شهید سلیمانی، ایشان در هر چیزی که دیگران را به آن دعوت می‌کرد، جلودار بود و جلوتر از همه حرکت می‌کرد.

فولادگر تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی، مکتبی زاینده است و باید بیشتر مورد توجه و استفاده باشد. ایشان در زمان حیات خود این‌گونه مکتب‌سازی کرد و با شهادتش نیز به گونه دیگری نقش‌آفرینی داشت. جمعیتی که برای تشییع پیکر ایشان حاضر شده بود، بعد از رحلت امام(ره) سابقه نداشت، به‌خصوص اینکه همه اقشار، سلایق و گروه‌های سنی در این مراسم شرکت داشتند و باعث محبوبیت شهید سلیمانی شد. به نظر من، این محبوبیت ناشی از بندگی خدا بود و خدا محبت ایشان را در دل‌های مردم جاری کرد. بنابراین از این ظرفیت، یعنی محبوبیت شهید سلیمانی و علاقه مردم به سردار دل‌ها باید بیشتر از این‌ها برای تربیت نسل جوان و پیشرفت و سازندگی کشور استفاده شود.

انتهای پیام
captcha