کتاب «جامعه ما در اندیشه سیدمحمدباقر صدر» رونمایی شد
کد خبر: 4025360
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
در بروجرد؛

کتاب «جامعه ما در اندیشه سیدمحمدباقر صدر» رونمایی شد

کتاب «جامعه ما در اندیشه و آثار شهید سیدمحمدباقر صدر(ره)» با ترجمه مسعود فکری در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر بروجرد رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «جامعه ما در اندیشه سیدمحمدباقر صدر» به گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد، کتاب «جامعه ما در اندیشه و آثار شهید سیدمحمدباقر صدر(ره)» نوشته سیدمنذر حکیم  با ترجمه مسعود فکری طی مراسمی شنبه، 11 دی‌ماه در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد رونمایی شد.

مسعود فکری در مقدمه کتاب آورده است: جامعه اسلامی ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند برخورداری از نظریه‌هایی است که افزون بر قابلیت‌های حل مشکلات مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برآمده از اصول و مبانی ارزشمند اسلامی باشد، تا با اجرا و عملی شدن آن مسیر سعادت، کمال، رفاه و استقلال فراهم شود.

در این زمینه نقش عالمان راستین و اندیشمندان مسلمان دین‌شناس مانند مرحوم شهید آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر انکارناپذیر است.

با وجود پیشرفت‌های بزرگ و عمده در عرصه نظریه‌پردازی اسلامی توسط محققان و عالمان حوزه‌های علمیه، همچنان نقش برجسته شهید صدر در تبیین خطوط  اصلی اندیشه اسلامی در عرصه فلسفه، اقتصاد و دیگر دانش‌های مورد نیاز در راهبری جامعه انسانی بر اساس آموزه‌های اسلامی بی‌بدیل است.

این کتاب دستاورد گردآوری و بازسازی آرا و اندیشه‌های ایشان در عرصه جامعه الگویی اسلامی است که توسط یکی از شاگردان ایشان به رشته تحریر در آمده است.

مسعود فکری متولد سال 1346 بروجرد دارای مدرک دکترای فلسفه و کلام اسلامی است. وی هم‌اکنون مدیرکل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم است.

وی تاکنون کتاب‌های زیادی از جمله «صدی الحیاه المرحله المتوسطه»، «صدی الحیاه المرحله العالیه»، «صدی الحیاه المرحله الاسیه و التمهیدیه»، «نماز»، «رحله مع العربیه»، «رحله مع الفارسیه ـ سفری به زبان فارسی»، «در جستجوی حقیقت»، «نامه سرگشاده به فرهیختگان اروپا»، «مبناگرایی و نواندیشی در راه و روش امام خمینی(ره)» را منتشر کرده است.

رونمایی از کتاب شعر «آن سوی مرز دلتنگی»

همچنین، کتاب شعر «آن سوی مرز دلتنگی» اثر فرانک لری عنوان دیگر کتابی است که هفته گذشته در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد رونمایی شد.

این کتاب شامل اشعاری در قالب شعر کلاسیک با موضوعات توحیدی، وصف ائمه‌ اطهار(ع) و دلنوشته است.

فرانک لری متولد سال 1358 بروجرد است. وی از دوران نوجوانی به سرودن شعر روی آورده است و در انجمن‌های شعر و ادب بروجرد به شعرخوانی پرداخته است.

کتاب فوق اولین کتاب وی است که از سوی انتشارات کلهری به مدیریت احمد کلهری، ناشر فعال بروجردی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام
captcha