تشریح برنامه‌های بسیج دانشجویی کرمان در دومین سالگرد شهادت سرداردلها
کد خبر: 4023890
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

تشریح برنامه‌های بسیج دانشجویی کرمان در دومین سالگرد شهادت سرداردلها

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کرمان به تشریح برنامه‌های بسیج دانشجویی کرمان در دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و از برگزاری ۱۵۰ برنامه در استان و ۴ برنامه محوری در شهر کرمان خبر داد.

رضا اسماعیل‌کاخ، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کرمان

رضا اسماعیل‌کاخ، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان به تشریح برنامه‌های بسیج دانشجویی کرمان در دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: نقش‌آفرینی بسیج دانشجویی در مراسم سالگرد شهید سلیمانی در سه حوزه تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه اول کمیته علمی پژوهشی است، ادامه داد: این کمیته در بحث مقالات و پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری ورود پیدا می‌کند و تاکنون نزدیک به ۷۰ رساله ارشد و دکتری در موضوع مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی گردآوری شده و تحویل معاونت آموزشی دانشگاه آزاد شده است.

اسماعیل‌کاخ کمیته اسکان و زائرین را دومین حوزه فعالیت بسیج دانشجویی در دومین سالگرد دانست و گفت: با رایزنی‌های انجام شده با ۷ دانشگا‌ه کرمان که ظرفیت اسکان و خوابگاهی را دارند، امکان اسکان دانشجویان زائر فراهم شده است.

وی با بیان اینکه با پیشنهادی که به سازمان بسیج دانشجویی کشور ارائه شد و در ذیل کمیته زائرین «دوره شمس» تعریف شده‌ است، ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای مقابله با جنگ نرم دشمن، تدوین ابعاد مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، تبیین ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی، تبیین سیره و سبک زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی، ترویج روحیه مقاومت و استکبار ستیزی در بین جوانان، ترویج ولایتمداری و مرزبندی با دشمنان، تبیین نقش حاج قاسم سلیمانی در تمدن اسلامی و تبیین نقش شهید سلیمانی در جبهه دفاع مقدس، جنوب شرق و جبهه مقاومت از جمله اهداف برگزاری دوره شمس است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کرمان ادامه داد: دوره شمس سه روزه برگزار می‌شود که دو روز آن به‌صورت آکادمیک و یک روز هم اردوی زیارتی و بازدید میدانی از گلزار شهدا کرمان، بیت‌الزهرا(س) و موزه دفاع مقدس کرمان خواهد بود و در نخستین دوره برگزاری آن ۳ هزار دانشجو از ششم تا شانزدهم دی ماه در کرمان حضور می‌یابند.

اسماعیل‌کاخ با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی را باید با نظاماتش تعریف کرد، ادامه داد: هدف از برگزاری دوره شمس و آموزش در این دوره این است که ابعاد مکتب حاج قاسم سلیمانی برای انتقال و معرفی به نسل‌های آینده آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه حوزه سوم، کمیته برگزاری مراسمات شهید حاج قاسم سلیمانی است ادامه داد: در این کمیته بالغ بر ۱۵۰ برنامه در سطح استان انجام می‌شود که برگزاری یادواره‌ها، اردوهای جهادی ویژه سالگرد، توزیع بسته‌های معیشتی‌، انجام برنامه‌های فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌، چاپ نشریات دانشجویی و برپایی موکب با همکاری جهاددانشگاهی استان کرمان از جمله برنامه‌های کمیته برگزاری مراسمات است.

اسماعیل‌کاخ از برگزاری ۴ برنامه محوری و ویژه در دومین سالگرد شهید سلیمانی خبر داد و افزود: یادواره شهید پورجعفری باعنوان «عزیز سلیمانی» در  تاریخ هفتم دی‌ماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان و همایش بین‌المللی دانشجویان مقاومت جهان اسلام با حضور دانشجویان جامعه‌المصطفی قم و تهران در تاریخ نهم دی‌ماه در دانشگاه شهید باهنر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همایش مشترک جبهه مقاومت و بین‌الملل کشورهای حاشیه خلیج فارس با حضور مسئولان بین‌المللی و ۱۵ سخنران کشوری و خارج از کشور، در روز ۱۱ دی‌ماه در دانشگاه آزاد و برنامه ویژه سالگرد شهادت در روز ۱۲ دی ماه با حضور ۴ قشر نخبگان، دانشجویان، فرهنگیان و اساتید در دانشگاه آزاد از برنامه‌های محوری سالگرد هستند.

انتهای پیام
captcha