بصیرت با داشتن الگو و اقدام به‌موقع محقق می‌شود
کد خبر: 4023165
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
امام‌جمعه زنجان:

بصیرت با داشتن الگو و اقدام به‌موقع محقق می‌شود

امام‌جمعه زنجان گفت: برای داشتن بصیرت درست، باید الگو و شاخص درست داشته باشیم و شاخص و الگوی ما در زمان حاضر، ولی امر مسلمین است. روزی که رهبری دستوراتی برای اقدام لازم در راستای مقابله با فتنه‌های دشمنان می‌دهد اگر آن‌ها را به موقع انجام دهیم، به بصیرت لازم رسیده‌ایم.

علی خاتمی امام جمعه زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی خاتمی، امام‌جمعه زنجان، سوم دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: نهم دی‌ماه به نماد بصیرت مردم در مقابل فتنه‌های دشمنان تبدیل شده است که به فرموده رهبری زمان‌شناس بودن، شناخت دوست و دشمن و اقدام به موقع معنای درست بصیرت است.

وی با اشاره به اینکه روشنگری‌هایی که بعد از واقعه عاشورا اتفاق افتاد، بصیرت را در مردم در مورد این واقعه ایجاد کرد، یادآور شد: برای داشتن بصیرت درست، باید الگو و شاخص درست داشته باشیم و شاخص و الگوی ما در زمان حاضر، ولی امر مسلمین است. روزی که رهبری دستوراتی برای اقدام لازم در راستای مقابله با فتنه‌های دشمنان می‌دهد اگر آن‌ها را به موقع انجام دهیم، به بصیرت لازم رسیده‌ایم.

خطیب نماز جمعه زنجان تصریح کرد: برنامه انبیا مبارزه با ظلم است و هیچ پیامبری نفرموده که مردم زیر بار ظلم بروند و یا ظلم کنند. عیسی مسیح (ع) همچون دیگر انبیای‌ الهی، ظلم را به هیچ‌وجه روا نمی‌داشت؛ چراکه پیامبران و انبیا ضد ظلم هستند و ما باید از پیامبران خود تبعیت کنیم.

وی در ادامه به هفتم دی‌ماه، سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت: آیات اولیه دین ما مبارزه با جهل و تلاش برای علم آموزی است. مسلمانی که پیشانی دین او علم آموزی و مبارزه با جهل است نباید از علم و سواد آموزی به دور باشد. اگرچه در حال حاضر ۹۳ درصد  جمعیت واجد شرایط سوادآموزی کشور باسواد هستند، اما برای جامعه اسلامی این میزان کافی نیست و باید به ۱۰۰ درصد برسد.

خاتمی با اشاره به ایام شهادت فاطمه زهرا(س)، نقش مهم آن حضرت را در تبیین و تبلیغ ولایت و امامت بسیار مؤثر خواند و گفت: این بانوی بزرگوار، پس از رحلت  پیامبر(ص) برای تبلیغ دین و رسالت ولایت و امامت در بین مردم زمان، استفاده کرد.

امام‌جمعه زنجان با تأکید بر اینکه اسلام کامل‌ترین و آخرین دین الهی است، بیان کرد: اراده خداوند بر این بود که دین الهی در قالب امامت، استمرار پیدا کند.

انتهای پیام
captcha