۳ اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر در آذربایجان غربی راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4023155
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

۳ اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر در آذربایجان غربی راه‌اندازی می‌شود

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سه اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر در شهرستان‌های ارومیه، خوی و میاندوآب احداث می‌شود.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا، به‌ نقل از روابط‌ عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی، دوم دی‌ماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: سه اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر در شهرستان‌های ارومیه، خوی و میاندوآب با توجه به پیشنهاد دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان احداث می‌شود.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان در این رابطه از نظر تأمین زمین تکلیف دارند مصوبات را به سرعت عملی کرده و انجام دهند.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجراست، ادامه داد: برای احداث این اردوگاه‌ها مدت زمانی مشخص تعیین شود تا در این زمان معین کارهای اجرایی آن صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه برای ساماندهی معتادان متجاهر روش‌های سنوات گذشته امروز پاسخگوی جامعه نیست، بیان کرد: جمع‌آوری معتادان متجاهر به صورت مقطعی وضعیت را بدتر از گذشته می‌کند و موجب می‌شود تا معتادان نیز هر سال افزایش پیدا کنند.

معتمدیان با تأکید بر اینکه یکی از مسایل مهم و دغدغه مقام معظم رهبری نیز در بحث اجتماعی رسیدگی به وضعیت معتادان متجاهر است، گفت: یکی مهمترین تهدیدات سلامت و امنیت عمومی جامعه این‌گونه معتادان هستند که در این رابطه می‌توان از تجارب خوب استان خراسان جنوبی نیز استفاده کرد.

وی اضافه کرد: آمار دقیقی از بانک اطلاعاتی ثبت شده در رابطه با معتادان در استان وجود ندارد از این‌رو یکی از اولویت‌های مهم کاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید تهیه آمار دقیقی از معتادان باشد.

معتمدیان با بیان اینکه با نگهداری دو تا سه ماهه معتادان متجاهر توفیقی حاصل نمی‌شود بلکه مشکلاتی نیز به‌وجود می‌آورد، افزود: این افراد باید به صورت بلندمدت در اردوگاه‌ها نگهداری شوند تا کاملا پاک شده و سپس بیرون آمده و وارد جامعه شوند.

وی ادامه داد: مسئولان وظیفه دارند برای این‌گونه معتادان پس از ترخیص از اردوگاه در زمینه اشتغال و مهارت‌آموزی و اسکان فکری اساسی داشته باشند و در صورت لزوم مجوزهای لازم را در اسرع وقت برای بخش خصوصی صادر کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی آماری که از معتادین داده می‌شود را بسیار نگران‌کننده و حضور آنها در حاشیه شهرها را موجب ایجاد احساس ناامنی در بین مردم بیان کرد و گفت: اعتبارات ویژه‌ای از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور برای ساماندهی وضعیت معتادان در نظر گرفته شده است که با جذب این اعتبارات می‌توان عقب‌افتادگی‌های گذشته را جبران کرد.

وی با بیان اینکه حاشیه شهر ارومیه نیز به دلیل مهاجرت‌هایی غیراصولی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است، اظهار کرد: مردم از ما مسئولان آسایش و امنیت می‌خواهند و نیروی انتظامی نیز در کوتاه‌مدت برای ایجاد این امنیت باید حضوری جدی داشته باشد. در این رابطه نیز شهرداری‌ها طبق قانون موظف به کمک هستند و شوراهای شهر نیز باید در این راستا شهردار را یاری کنند.

انتهای پیام
captcha