برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه در دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) + عکس
کد خبر: 4021980
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه در دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) + عکس

مراسم سوگواری ویژه ایام فاطمیه اول و شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) هر روز در نمازخانه دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) شهر بروجرد برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از لرستان، در روایات و تحلیل‌ها تاریخ شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) متفاوت است، به همین دلیل ایامی را برای شهادت حضرت زهرا(س) در نظر گرفته و زمان بین دو تاریخ را ایام فاطمیه می‌نامند که از دهه‌های مهم عزاداری برای شیعیان و دوستداران خاندان اهل‌بیت پیامبراکرم(ص) است.

تاریخ شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) به روایت اهل سنت 27 آذرماه مصادف با  13 جمادی‌الاول 1443 هجری قمری و 18 دسامبر 2021 میلادی است و به روایت شیعیان نیز 16 دی مصادف با سوم جمادی‌الثانی 1443 هجری قمری و ششم ژانویه 2022 میلادی است، بنا بر این تاریخ شروع ایام فاطمیه و تاریخ پایان ایام فاطمیه به شرح زیر است.

ایام فاطمیه اول(دهه اول) شروع دهه اول فاطمیه روز چهارشنبه، 24 آذرماه و پایان آن شنبه چهارم دی‌ماه است و ایام فاطمیه دوم(دهه دوم) روز سه‌شنبه 14 دی و پایان آن پنج‌شنبه 23 دی است.

از شامگاه سه‌شنبه 23 آذر مراسم روضه دهه اول فاطمیه آغاز و تا شامگاه جمعه، سوم  دی ادامه دارد و همچنین مراسم روضه دهه دوم فاطمیه از شامگاه دوشنبه، 13 دی آغاز و تا شامگاه چهارشنبه، 22 دی‌ماه ادامه می‌یابد.

به همین مناسبت مجلس روضه و سوگواری ویژه ایام فاطمیه اول هر روز در نماز خانه دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) شهر بروجرد برگزار می‌شود.

در اولین روز این برنامه که شنبه هفته جاری با حضور حسن مروتی، رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی برگزار شد، پس از قرائت زیارت پرفیض عاشورا حجت‌الاسلام والمسلمین امیر گودرزی به ارائه سخنرانی پرداختند و در پایان مراسم نیز  مجید یار احمدی در باب شهادت مظلومانه حضرت فاطمه‌زهرا(س) مداحی کرد.

انتهای پیام
captcha