آسیب‌های اجتماعی با کلی‌گویی حل نمی‌شود
کد خبر: 4021811
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲

آسیب‌های اجتماعی با کلی‌گویی حل نمی‌شود

استاندار زنجان گفت: بحث بر روی کلیات نمی‌تواند مشکلات و دغدغه‌های حوزه فرهنگی را مرتفع کند و به کاهش آسیب‌های اجتماعی بینجامد.

محسن افشارچی استاندار زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان، 27 آذرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان به پرهیز از کلی‌گویی در پرداختن به آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی تأکید و اظهار کرد: پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی باید با کار کارشناسی، شناسایی نقاط ضعف و چالش‌های فرهنگی همراه باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی با بیان اینکه بحث بر روی کلیات نمی‌تواند مشکلات و دغدغه‌های حوزه فرهنگی را مرتفع کند، عنوان کرد: اگر امروز با چالشی به نام اعتیاد به موادمخدر و طلاق در استان دست به گریبان هستیم که البته مشکل عمده کشور نیز به شمار می‌رود، باید دید در کدام مباحث فرهنگی کم‌کاری کرده‌ایم که نتیجه آن منتج به بروز چنین آسیب‌هایی شده است.

سیدمرتضی خاتمی، نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در خانه ملت نیز با تاکید بر اینکه این جلسات جای تکرار مکررات نیست، بلکه آسیب‌ها باید به صورت موشکافانه بررسی و دنبال شود، گفت: روندی که تا به امروز طی شده، باعث شده است که از فرهنگ فاصله بگیریم و با نگاهی به این موضوعات درمی‌یابیم که کل کشور با این آسیب‌ها دست به گریبان بوده و مختص استان زنجان نیست.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان دارای خرده‌فرهنگ‌هایی است که باید از گذشته تا به امروز نسبت به تقویت آن اقدام می‌شد، افزود: در کل به مسائلی که می‌توانست منجر به بالندگی یک نسل شود، اهمیت نداده‌ایم، به همین خاطر معتقدیم آسیب‌شناسی درست به این معنی است که بتوانیم این آسیب‌ها را از همه جوانب بررسی کنیم.

انتهای پیام
captcha