برنامه‌های دومین سالگرد شهادت سردار دلها مردمی برگزار می‌شود
کد خبر: 4021372
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰

برنامه‌های دومین سالگرد شهادت سردار دلها مردمی برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از برگزاری دومین سالگرد شهادت سردار دلها با رویکرد مردمی خبر داد.

برنامه‌های دومین سالگرد شهادت سردار دلها مردمی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از کرمان سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز پنجشنبه 25 آذرماه در جریان افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی و اشتغال زایی در جیرفت، در خصوص رویکرد سپاه در دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: امسال به دلیل کاهش بیماری کرونا برنامه‌های سالگرد در سراسر کشور برگزار می‌شود. نگرش کار ما در این رویداد مردمی است. همه‌ کارهای اساسی به سمت شهرستان‌ها سرازیر شده است. در تمام شهرستان‌ها یک سخنران ملی پیش‌بینی شده است و مساجد و 2200 پایگاه مقاومت یادواره برگزار خواهند کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان افزود: همزمان با دومین سالگرد سردار سلیمانی نذورات 7 استان در قالب روزانه 63 دیگ غذا در کرمان پخت و توزیع خواهد شد و 10هزار ختم قرآن از هفته بسیج تا پایان هفته مقاومت برای سردار سلیمانی و دیگر شهدای کرمان انجام خواهد شد.

سردار معروفی با بیان اینکه برنامه‌های دومین سالگرد در سراسر استان و به صورت مردمی برگزار می‌شود، گفت: در شهر کرمان در سه منطقه گلزار مطهر شهدا با بیش از 30 برنامه ملی، مصلی کرمان با 5 برنامه ملی و بیت‌الزهرا(س) برنامه‌های جدی برگزار می‌شود.

وی در خصوص هزینه برنامه‌های دومین سالگرد شهادت سردار دلها و در پاسخ به شایعات فضای مجازی، ضمن تشکر از استاندار، مسئولان معادن و بنگاه‌های اقتصادی استان، خاطرنشان کرد: امسال به دلیل مردمی برگزار شدن برنامه‌های سالگرد نیاز به هزینه‌های زیاد نیست. بخشی از هزینه‌های برنامه‌ها توسط سپاه، بسیج، امام جمعه و بچه‌های جنگ تأمین شده است و بخشی از هزینه‌ها را نیز موکب‌های مردمی تقبل کرده‌اند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تأکید کرد: کرمان پایگاه مقاومت جهان اسلام است و نگاه جهان اسلام به کرمان است بنابراین برای 7 روز هفته مقاومت(10 تا 16 دی ماه) روزانه بین 15 هزار تا 20 هزار نفر پیش‌بینی زائر در کرمان انجام شده‌است که باید امکانات آن‌ها تأمین شود.

وی با اشاره به اسکان زائران و ساخت زائرسرا در کرمان و همچنین اجرای طرح جامع گلزار شهدا بین‌المللی شهر کرمان، بیان کرد: این موضوعات پروژه‌های سنگینی هستند که قطعاً مسئولین اجرایی، اقتصادی و دولت باید پای کار بیاید.

سردار معروفی با بیان اینکه سردار سلیمانی متعلق به انقلاب اسلامی است، گفت: مکتب سلیمانی باید ترویج پیدا کند و در سه حوزه طرح جامع گلزار شهدای کرمان، ایجاد زائرسرا در کرمان و راهیان مکتب شهید سلیمانی همه باید کمک کنند و مسئولان باید پای کار بیایند.

انتهای پیام
captcha