همایش «سران طوایف جنوب شرق کشور» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4021340
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱

همایش «سران طوایف جنوب شرق کشور» در کرمان برگزار شد

همایش سران طوایف جنوب شرق کشور با موضوع «وحدت در مکتب حاج قاسم» با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، سردار قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان و مقامات استانی در شهرستان عنبرآباد برگزار شد.

همایش «سران طوایف جنوب شرق کشور» در کرمان برگزار شدبه گزارش ایکنا از کرمان، همایش سران طوایف جنوب شرق کشور با موضوع «وحدت در مکتب حاج قاسم» صبح امروز پنجشنبه 25 آذرماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، سردار قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان و مقامات استانی در شهرستان عنبرآباد برگزار شد.

سردار سیدقاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم با بیان اینکه این اجلاسیه هم به دلیل گردهمایی سران طوایف و عشایر سه استان کشور به منظور تکریم شهدا و هم به جهت پیام وحدت، قابل اهمیت است، افزود: مقام معظم رهبری یاد شهدا را کمتر از شهادت نمی‌دانند و کسانی را که اقدام به بیان خاطرات شهدا و دفاع مقدس می‌پردازند واسطه رزق الهی و معنوی برای مردم عنوان می‌کنند و این خاطرات را به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند می‌دانند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را از یوغ دو مکتب مسلط بر دنیا یعنی مکاتب سوسیالیسم و لیبرال دموکراسی که دنیا را بین خود تقسیم کرده بودند خارج کرد و این پیام را به دنیا داد که مکتب اسلام می‌تواند نه تنها یک ملت بلکه ملت‌ها را اداره کرده و راه نجات را به آن‌ها نشان دهد، گفت: انقلاب اسلامی ایران مستقل به راه خود ادامه داد.

سردار قریشی ادامه داد: استکبار جهانی به رهبری آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و به ویژه یهود که از صدر اسلام با مسلمانان اختلاف داشت، در دوره‌های مختلف دشمنی خود را با مسلمانان نشان دادند که نمونه‌ بارز آن تشکیل و حمایت از رژیم غاصب صهیونیسم است و حیات و مماتشان در به اسارت بردن منافع کشورها است.

وی افزود: در مقابل استکبار جهانی، انقلاب اسلامی قرار دارد که هویت و ماهیتش برگرفته از شعار مولای ما است که می‌فرمایند «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» و بر اساس بیان صریح قرآن« مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ  وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم» است، و محور اصلی مبارزه‌اش علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا بود و با صراحت و صداقت تمام از سال 1341 امام راحل و روحانیون بر جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آن هجوم بردند و با پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی در یک اقدام عملی سفارت خانه رژیم صهیونیستی را تبدیل به سفارتخانه فلسطین کرد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب هیچگونه کوتاهی برای حمایت از مسلمانان صورت نگرفت، ادامه داد: انقلاب اسلامی از همان روزهای اولیه حمایت صادقانه خود را از مردم مسلمان در لبنان و فلسطین به انجام رساند و از افغانستان نیز حمایت کرد.

وی تصریح کرد: با وجود آنکه انقلاب اسلامی ایران درگیر یک جنگ نابرابر بود، اولویتش حمایت از مسلمانان بود و حتی در جاهایی مثل مصر و الجزایر که ملت‌ها برای مقابله با دست نشانده‌های استکبار نیاز به کمک داشتند از آن‌ها حمایت کرد و این مسیر مقاومت تا جایی پیش رفت که ما مردم ایران این افتخار را داریم که یک معجزه‌الهی به دست حاج قاسم سلیمانی انجام شد و رژیم اشغالگر صهیونیستی که شعار از نیل تا فرات را سر می‌داد، در موقعیتی قرار گرفت که برای ایجاد امنیت مردمش را در زندان‌های خودساخته قرار داد.

سردار قریشی با اشاره به وابستگی کشور ایران در زمان پهلوی به کشورهای دیگر، ادامه داد: کشور ایران در محدویت قرار داشت اما انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم و جوانان از نظر نظامی به سطحی از رشد رسید که امروز مشکل آمریکا با ما این است که موشک‌های بالستیک، کروز و هواپیمای پهباد و غیره را در اختیار کشورهای مستضعف مسلمان منطقه قرار می‌دهیم. امروز کشور ما از نظر نظامی، امنیتی، علمی، پزشکی، هسته‌ای و غیره جزو کشورهای مطرح در جهان است که به صورت یک الگو برای دیگر کشورها ارائه می‌شود.

جانشین سازمان بسیج با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران سد محکمی مقابل غارتگری‌های استکبار جهانی است، بیان کرد: رمز پیروزی و پیشرفت ملت ایران رهبری دینی و ولی‌فقیه، اسلام، مردم و وحدت مردم است. دشمن در تلاش است تا با ضربه زدن به انقلاب اسلامی جلوی این پیشرفت را بگیرد و حربه‌های متعددی مثل تهاجم فرهنگی، انحراف فکری و اخلاقی و تحجر را برای ضربه زدن به کار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه توطئه افتراق بین شیعه و سنی از سوی دشمن از اوایل انقلاب کلید خورد تا دشمنان بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند گفت: مسلمانانی که به افتراق بین شیعه و سنی قدم بر می‌دارند و بر علیه مقدسات اهل سنت سخن می‌گویند، شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی و هیزم بیار آتش معرکه هستند تا بین مسلمانان اختلاف بیندازند و اجازه ندهند ملت‌های مسلمان مقتدر باشند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در پایان با اشاره به آیات قرآن و فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: اصلی‌ترین وظیفه ما وحدت مسلمین است تا با حرکت‌های تفرقه‌آمیزی که علیه دنیای اسلام شکل می‌گیرد مقابله کنیم.

انتهای پیام
captcha