کسب ۴ رتبه برتر هنرمندان لرستان در جشنواره ملی «فانوس»
کد خبر: 4021270
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

کسب ۴ رتبه برتر هنرمندان لرستان در جشنواره ملی «فانوس»

معاون حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه در جشنواره ملی «فانوس» هنرمندان لرستانی موفق به کسب چهار مقام شدند، اظهار کرد: مرتضی آرین در بخش آثار حجمی، با اثر مرتبط با «شهید محمد جندقیان» موفق به کسب مقام اول شد.

محسن مرادی، معاون حفظ آثار دفاع مقدس لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محسن «مرادی، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عصر چهارشنبه، ۲۴ آذر در جمع خبرنگاران، از برگزاری آیین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری و سینمایی مرتبط با حوزه ایثار و شهادت با عنوان «فانوس» در خراسان رضوی خبر داد و گفت: این مراسم با حضور بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، محمد خزایی، معاون سینمایی وزارت ارشاد، یوسف ‌علی‌زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، جمعی از فرماندهان یگان‌های نظامی، خانواده معظم شهدا و اصحاب رسانه چهارشنبه، ۲۴ آذر برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره هنرمندان لرستانی موفق به کسب چهار مقام شدند، افزود: مرتضی آرین در بخش آثار حجمی، با اثر مرتبط با «شهید محمد جندقیان» موفق به کسب مقام اول شد.

مرادی با بیان اینکه در بخش سرود امین رسولی با سرود «میهن» شایسته تقدیر معرفی شد، ادامه داد: ناهید گودرزی در بخش نمایش رادیویی با اثر «بهشت به وقت سقف آسمان» و امین ابراهیمی در بخش نمایشنامه‌نویسی با نمایش «باغ آتش» شایسته تقدیر معرفی شدند.

معاون هنری سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اضافه کرد: موضوعات این جشنواره ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس، بیانیه گام دوم انقلاب، استکبارستیزی و دستاورد‌های دفاع مقدس، جبهه مقاومت و تأثیرپذیری آن از دفاع مقدس، جوانان و پاسداری از ارزش‌ها و دستاورد‌های سال‌های حماسه و ایثار و معرفی الگو‌های عملی و نماد‌های ارزشی دفاع مقدس به جامعه در کلام امامین انقلاب تشکیل بود.

وی افزود: تبیین نقش اقشار، اقوام، مذاهب در دفاع مقدس، معرفی نقش ویژه بانوان، مادران، همسران، خواهران و فرزندان رزمندگان اسلام در معرفی حماسه ایثار و شهادت، معرفی دستاورد‌ها و آثار ارزشمند فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی و بین‌المللی دفاع مقدس، بخش دیگری از موضوعات پنجمین جشنواره ملی فانوس بود.

مرادی تصریح کرد: جشنواره فانوس نیز شامل شهیدان والامقام، جانبازان و آزادگان سرافراز، رزمندگان و ایثارگران، مدافعان وطن، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، مجاهدان جهاد و مقاومت اسلامی و خانواده‌های معظم ایثارگران می‌شود.

معاون هنری سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: شرکت‌کنندگان صد اثر خود را در قالب‌های مختلف هنر‌های نمایشی، تجسمی، موسیقی و سرود، تلویزیونی و سینمایی، نمایش و پادکست رادیویی و بخش آزاد به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ارسال کردند که پس از برگزاری مراسم اختتامیه و اهداء هدایا به برگزیدگان استانی، همزمان با هفته دفاع مقدس، آثار برتر جهت رقابت در سطح ملی به دبیرخانه کشوری ارسال شدند.

انتهای پیام
captcha