مهارت «نه گفتن» را به دانش‌آموزان آموزش دهیم
کد خبر: 4014903
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

مهارت «نه گفتن» را به دانش‌آموزان آموزش دهیم

امام‌جمعه الیگودرز با اشاره به ضرورت نگاه جامع در بحث مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، گفت: نیاز است مهارت «نه گفتن» را به نوجوانان و جوانان آموزش دهیم.

همایش پیشگیری از آسیب‎های اجتماعیبه گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز، همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از اعتیاد به مواد مخدر، 29 آبان‌ماه با همکاری آموزش و پروش و مدرسه آزادگان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز و با حضور امام‌جمعه الیگودرز و تعدادی از مدیران و خانواده و دانش‌آموزان مدرسه آزادگان در این مدرسه برگزار شد. 

در این همایش، حجت‌الاسلام سرلک، امام‌جمعه الیگودرز با بیان اینکه هم‌اکنون شاهد نگاه کنترل و عدم افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستیم، اظهار کرد: برای کاهش آسیب‌ها باید نگاه جامع حاکم باشد تا هر دستگاهی بر حسب وظایفی که برعهده دارد در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه عمل کند.

وی افزود: نیاز است که مهارت «نه گفتن» را در نوجوانان و جوانان پرورش دهیم و به عرصه بیان آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کنیم چراکه خانواده و آموزش و پرورش دو کانون پرورش فکری و عقلی جوان و نوجوان است.

امام‌جمعه الیگودرز اضافه کرد: با همفکری می‌توان راهکارهای مؤثرتری در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد دست یافت و این‌ کار عزم تمامی حوزه‌ها از جمله تمامی ادارات که به‌نوعی با این معضل مواجه هستند را می‌طلبد.

فیروز ذلقی، رئیس اداره آموزش و پرورش الیگودرز نیز در این همایش، گفت: امروزه آسیب‌های اجتماعی بسیار پیچیده و دارای ابعاد گوناگونی است که باید به آن نگاه عمیقی داشت.

وی آگاه ‌سازی و توانمندسازی دانش‌آموزان در رابطه با رفتارهای پرخطر و پیشگیری از سوء‌مصرف مواد مخدر را از مهمترین اهداف  و رسالت‌های اداره آموزش و پرورش بیان کرد و افزود: ریشه اغلب آسیب‌پذیری‌های اجتماعی دانش‌آموزان را باید در عدم آشنایی آنها با مهارت‌های اجتماعی دانست، به‌طوری‌ که نقطه کوری در رشد شخصیت دلخواه و اجتماعی در برخی از جوانان وجود دارد.

ذلقی با بیان اینکه متأسفانه برخی از جوانان خود را نشناخته‌ و به توانایی‌های خود باور ندارند، اضافه کرد: بررسی نقش آموزش مهارت‌های اجتماعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس ضروری است.

در ادامه این همایش، میثم محتشم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز نیز گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد به‌ معنی به‌کارگیری شیوه‌ها و اقداماتی است که بتواند آگاهی دانش‌آموزان و دیگر افراد جامعه را نسبت به پیامدها و مضرات ابتلا به اعتیاد بالا برده و احتمال گرایش آنان را کاهش داده و از سوء‌مصرف مواد و دیگر آسیب‌های اجتماعی جلوگیری نماید.

وی اضافه کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی همه دستگاه‌ها با توجه به ظرفیت‌شان اقدامات خوبی انجام داده‌اند ولی کافی نیست، چراکه هر روز و هر ساعت که می‌گذرد با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ورود فضای مجازی به همه خانه‌ها، باید در این راستا کارهای پیشگیرانه بهتری انجام شود تا کمتر قشر نوجوان و جوان که اکثریت جامعه را تشکیل می‌دهند دچار سردرگمی شده و به بیراهه کشانده شوند. 

در حاشیه این برنامه نمایشگاه عکس و نقاشی مبارزه با مواد مخدر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدرسه آزادگان دایر و به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، تعداد 30 جلد کتاب از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مدرسه اهدا شد.

انتهای پیام
captcha