کادرسازی در بسیج مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 4014740
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

کادرسازی در بسیج مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان کادرسازی را یکی از ضرورت‌های اصلی در بسیج خواند و گفت: از آنجایی که نیروی انسانی توانمند از مولفه‌های توسعه و قدرت یک کشور به‌شمار می‌رود، باید تربیت نیروی انسانی مورد توجه قرار گیرد تا به اهداف والای انقلاب اسلامی برسیم.

علی خاتمی امام جمعه زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، ۲۹ آبان‌ماه در جمع فرماندهان و بسیجیان زنجان که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل بسیج اقدامی هوشمندانه از سوی امام خمینی(ره) بودکه ثمرات آن تاکنون در جامعه جاری و ساری است و امیدواریم با استفاده از توان این نیرو، شرایطی را فراهم کنیم تا هرچه سریعتر به اهداف خود برسیم.

وی کادرسازی را یکی از ضرورت‌های اصلی در بسیج خواند و گفت: از آنجایی که نیروی انسانی توانمند از مولفه‌های توسعه و قدرت یک کشور به‌شمار می‌رود، با تربیت نیروی انسانی می‌توانیم به اهداف والای انقلاب اسلامی برسیم. بسیج با اقدامات اثرگذاری که تا کنون انجام داده این اثرگذاری را در عمل ثابت کرده است.

این مسئول با بیان اینکه بسیج در برهه‌های مختلف به‌خوبی توانسته است به کمک مردم بیاید، افزود: اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی نمونه بارز خدمت‌رسانی بود که در شرایط حساس این نیرو به کمک کادر فداکار درمان آمد و فضایی به‌وجود آورد تا از همه ظرفیت‌ها بهره ببریم و این کار باید ادامه داشته باشد.

خاتمی به ضرورت توجه مسئولان و بسیجیان به مشکلات منطقه تأکید کرد و گفت: در سفر روز پنج‌شنبه رئیس‌جمهور به استان زنجان، موارد اعلام شد و به درستی مشکلات استان احصا شده است ولی باز تاکید داریم مشکل این استان آب است و در این حوزه همه باید پای کار باشند تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. در حوزه آب به استان زنجان کم‌لطفی شده و تنها بهره ما آب‌های روانی است که به دلیل خشکسالی از آن بی‌بهره مانده‌ایم.

امام جمعه زنجان به ضرورت توجه به پایگاه‌های مقاومت اشاره و بیان کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است البته تاکید داریم پایگاه‌ها، نباید از مسجد خارج شود. همچنین فرمانده پایگاه هر طور است باید با روحانی مسجد هماهنگ شده و باید جوانان را با زوایای پیدا و پنهان انقلاب اسلامی آشنا کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن بیگدلی، نماینده دفتر ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در این جلسه تصریح کرد: چتر بسیج بر سر آحاد جامعه گسترده و توسعه و تقویت بسیج برای آحاد جامعه بوده و این نهاد انقلابی حصار ندارد. بسیج چترش را برای همه مردم جامعه باز کرده است.

این مسئول در مورد سند راهبردی 10 ساله در بسیج ابراز کرد: بسیج به دنبال جریان‌سازی فکری، فرهنگی و اجتماعی است. بسیج باید محتواسازی کرده و انگیزه ایجاد کند. اینها جزوی از راهبردهای فرهنگی است و در این‌خصوص از نهادهای انقلابی و نخبگان باید بهره ببریم.

وی در ادامه به نظام‌مند بودن بسیج در حوزه تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: حرکت بسیج این است مسجد، مدرسه و خانواده را به هم وصل شده نتیجه غیرقابل تصور بود. برای نیل به اهداف انقلاب نیاز به تربیت داریم اینها جزوی از راهبردهای فرهنگی است و در این‌خصوص از نهادهای انقلابی و نخبگان باید بهره برد.

سردار جهان‌بخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در این جلسه بیان کرد: همه مردم ایران بسیجی بوده و ثابت کرده‌اند پشت انقلاب ایستاده‌اند. زنجانی‌ها در برهه‌های مختلف وفاداری خود به نظام جمهوری اسلامی را ثابت کردند.

وی به فرا رسیدن هفته بسیج اشاره کرد و افزود: برای این هفته ۱۴۰ عنوان شامل ۲۹۰۰ برنامه تدارک دیده شده است که اهم آنها شامل افتتاح پروژه‌های آبرسانی و آبادانی خواهد بود. البته در طول سال کارهای بزرگی همچون اجرای طرح شهید سلیمانی به مرحله اجرا درآمد که بار دیگر نشان داد بسیج در کنار مردم است.

این مسئول به برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید زنجان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه اقدامات فرهنگی در بسیج حائز اهمیت است، گفت: البته اقدامات عمرانی نیز در دستور کار قرار دارد که نمونه بارز آن تلاش برای احداث بیمارستان درش هر زنجان است که امیدواریم با هماهنگی بین‌بخشی شاهد احداث بیمارستان در ۶.۵ هکتار زمین خواهد بود که برکات آن کام زنجانی‌ها را شیرین خواهد کرد.

سردار کرمی همچنین به اقدامات قرارگاه پیشرفت آبادانی نیز شاره کرد و گفت: بسیجیان در این صحنه فعال بوده و ۶۴ پروژه آب در دست اقدام است و تعدادی در این هفته افتتاح خواهد شد. اخیرأ در مجلس با حمایت نمایندگان تصمیم گرفته شد تا در عرض دو سال مشکل آب روستاها حل شود. در استان زنجان ۷۰ روستا با مشکل آب مواجه است.

انتهای پیام
captcha