رزمایش ۴۴۰ گروه جهادی در خراسان‌جنوبی آغاز شد
کد خبر: 4014612
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

رزمایش ۴۴۰ گروه جهادی در خراسان‌جنوبی آغاز شد

رزمایش خدمت‌رسانی ۴۴۰ گروه جهادی در نخستین روز از هفته بسیج همزمان با سراسر کشور در استان خراسان‌جنوبی آغاز شد.

رزمایش ۴۴۰ گروه جهادی در خراسان‌جنوبی به گزارش ایکنا از خرسان‌جنوبی، آیین آغاز این رزمایش، امروز 29 آبان‌ماه با رمز «یا امام حسن عسکری(ع)» با حضور قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، معاون استاندار، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی در ناحیه مقاومت بسیج بیرجند برگزار شد.

مهدی هنری، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی در این آیین گفت: رزمایش بزرگ خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی در قالب نهضت‌ خدمت مؤمنانه همزمان با سراسر کشور به‌مناسبت هفته بسیج با فعالیت در ۱۵۰ نقطه استان انجام می‌شود.

وی افزود: رزمایش گروه‌های جهادی دارای کمیته‌های متعدد است که با شعار محوری «بسیج پاره تن مردم» فعالیت خود را در قالب کمک‌های مؤمنانه در شهرستان‌ها آغاز می‌کنند. بخشی از این گروه‌های جهادی در حوزه فنی و مهارتی فعالیت دارند و همیاری در برداشت محصول به‌ویژه محصول زعفران در مناطق محروم از دیگر فعالیت‌ها خواهد بود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی به اهمیت فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در این رزمایش تأکید کرد و گفت: جهاد علمی آموزشی و ارتقای سطح تحصیلی دانش‌آموزان مناطق محروم از اولویت‌های گروه‌های جهادی است.

وی با بیان اینکه همزمان با خدمت مؤمنانه، توزیع بسته‌های حمایتی و ۴۰ تانکر آبرسانی آب شرب در مناطق روستایی و عشایری استان نیز انجام می‌شود، افزود: در خراسان جنوبی یک هزار و 600 گروه جهادی در اطلس جهادی ثبت شده که از این تعداد یک هزار و 100 گروه جهادی محله‌محور و بقیه گروه‌های جهادی تخصصی است.

وی گفت: در این رزمایش که از امروز آغاز شد، سه هزار و 600 جهادگر حضور دارند و از این تعداد یک هزار و 500 نفر در حوزه عمران و آبادانی فعالیت خواهند کرد.

یادآور می‌شود، ۲۹ آبان تا پنجم آذرماه، سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸، به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.

انتهای پیام
captcha