۸۰ حافظ گلستانی در علی‌آباد کتول تجلیل شدند
کد خبر: 4014576
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

۸۰ حافظ گلستانی در علی‌آباد کتول تجلیل شدند

پنجمین همایش و تجلیل از ۸۰ حافظ قرآن استان گلستان به میزبانی مؤسسه فرهنگی کریمه آل رسول(س) روز گذشته ۲۸ آبان‌ماه در مصلای امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام سید ابوالفضل حکیمی مدیر موسسه فرهنگی کریمه آل رسول سبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل حکیمی، مدیر مؤسسه قرآنی کریمه آل‌رسول(س) علی‌آباد کتول در پنجمین همایش و تجلیل از ۸۰ حافظ کل استان گلستان که روز گذشته 28 آبان‌ماه در مصلای امام رضا(ع) این شهرستان برگزار شد، گفت: حفظ قرآن از بالاترین ثروت‌های معنوی است که در احادیث شریف نسبت به حفظ این کتاب الهی تأکیدات بسیاری شده است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که می‌فرمایند حفظ قرآن مقدمه عمل به این کلام آسمانی است، بیان کرد: باید در جامعه 10 میلیون حافظ قرآن تربیت شود. کسانی که حافظ قرآن می‌شوند، در عمل کردن به آیات قرآن کوشاتر هستند بنابراین ضرورت دارد که حفظ قرآن بیشتر در خانواده‌ها ترویج پیدا کند تا در برابر تهاجم و غارت فرهنگی که ایمان جوانان را هدف قرار داده بیمه صورت گیرد.

حکیمی به سخنان حضرت آیت‌الله‌ جوادی آملی(ره) این عالم برجسته اشاره کرد و گفت: اگر اهمیت و فضیلت تلاوت قرآن براى ما روشن شود و بدانیم که قرآن تکلم و سخن گفتن خداوند با ما است و با طهارت باطن و اُنس با قرآن لذت تلاوت را بچشیم، هیچ گاه حاضر نمى‌شویم بین خود و قرآن فاصله بیندازیم.

وی با بیان اینکه ایمان به حفظ قرآن، عشق، علاقه، معرفت و شناخت به مسیری که انتخاب شده باید سرلوحه کار حافظان قرار بگیرد، تصریح کرد: کسی که حافظ قرآن است در مسیر انبیای الهی قدم می‌گذارد و باید بداند گوشه‌ای از عنایاتی که خداوند به انبیای الهی دارد شامل حال حافظان قرآن خواهد شد.

حجت‌الاسلام مهدی‌نژاد، امام جمعه علی آباد کتول در این همایش گفت: تمام اولیای الهی قرائت قرآن را یک وظیفه قطعی برای خود می‌دانستند و خداوند فرموده آنچه برای شما مقدور است این است که قرائت قرآن داشته باشید و همچنین بزرگان دین تأکید کردند که حداقل روزانه 50 آیه از قرآن را بخوانید.

وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) که می‌فرماید «نَوّرُوا بُیُوتَکُمْ بِتِلَاوَةِ الْقُرْآنِ...» (خانه‌های خود را با تلاوت قرآن‌کریم نورانی کنید...) بیان کرد: قرآن کریم نه فقط بیماری‌های روحی را درمان می‌کند، بلکه قرآن دارو و نسخه شفابخش است، کسی که قرآن را داروی شفابخش نشناسد، خدا او را از شفا محروم می‌سازد.

مهدی‌نژاد با بیان اینکه تدبر و تفکر و تمسک به قرآن باید سرلوحه حافظ قرآن باشد، تصریح کرد: در قرآن آیات بسیاری برای تدبر بیان شده و نشان می‌دهد که تدبر در قرآن از اهمیت بالایی برخوردار است و یک حافظ و قاری قرآن باید با قرائت قرآن معنا و مفهوم آیات را تجسم کند تا بتواند در دیگران تاثیر‌گذار باشد.

در پایان این همایش از 80 بانوی حافظ قرآن مؤسسه کریمه آل رسول(س) علی‌آباد با حضور حجت‌الاسلام حکیمی  و مسئولان استانی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha