کرسی تلاوت قرآن در دانشگاه علوم پزشکی لرستان + عکس
کد خبر: 4014129
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

کرسی تلاوت قرآن در دانشگاه علوم پزشکی لرستان + عکس

کرسی تلاوت قرآن کریم به‌مناسبت هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از لرستان، کرسی تلاوت قرآن کریم به‌مناسبت هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها، به همت شورای قرآنی استان لرستان با محوریت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز، ۲۶ آبان در مسجد ستاد دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد.

در این کرسی تلاوت قرآن قاریان ممتاز لرستان از جمله عزت‌الله گوشه‌ای، مهدی سعادتی‌کیا و سیدعباس پورهاشمیان به تلاوت آیاتی از کلام وحی پرداختند.

در بخشی از این مراسم معنوی گروه تواشیح آل‌یاسین دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد به اجرای برنامه تواشیح پرداختند و حسان شکوهی‌زاده سوره‌های کوتاه قرآن را قرائت کرد که با اهدای جایزه از این کودک حافظ قرآن تقدیر شد.

حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این محفل قرآنی در رابطه با اهمیت تلاوت قرآن، گفت: هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها فرصت مناسبی است تا دانشگاهیان با تلاوت در قرآن و تفکر و تدبر در قرآن و در یک کلام عمل به قرآن در راستای خارج کردن قرآن از مهجوریت گام بردارند.

وی با اشاره به حدیث ثقلین و اینکه قرآن و عترت با هم و در کنار هم هستند و با در کنار هم قرار گرفتن معنا و مفهوم پیدا می‌کنند، افزود: همه ما باید نسبت به قرآن و اهل‌ بیت(ع) و عمل به دستورات قرآن غیرت و حساسیت داشته باشیم.

حسینی اظهار کرد: خوشبختانه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان در بحث قرآن سرآمد هستند که امید است جامعه دانشگاهی ما ضمن پرداختن به بحث تلاوت و قرائت قرآن در مرحله تدبر و تفکر و عمل به قرآن نیز سرآمد باشند.

 

انتهای پیام
captcha