هویت شهید ۱۸ ساله شناسایی شد
کد خبر: 4012341
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷

هویت شهید ۱۸ ساله شناسایی شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی اظهار کرد: با استناد به آزمایشات و تطبیق ویژگی‌های وراثتی پیکر یکی دیگر از شهدای گمنام استان مشخص شد.

، سرهنگ غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی، سرهنگ غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی، امروز 20 آبان‌ماه گفت: با استناد به آزمایشات دی. ان. ای و تطبیق ویژگی‌های وراثتی پیکر یکی دیگر از شهدای گمنام استان با خانواده آنان، هویت این شهید اهل مشهد در خراسان‌رضوی تعیین شد.

وی با بیان اینکه پیکر مطهر این شهید پیش از این به عنوان شهدای گمنام در حوزه علمیه بیرجند، مدفون شده بود، تصریح کرد: روز گذشته جمعی از مسئولان با حضور در منزل شهید «حسین بابایی»، خبر تعیین هویت این شهید والامقام را به اطلاع خانواده وی رساندند و برنامه حضور این خانواده در خراسان‌جنوبی متعاقبا اعلام خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی افزود: شهید والامقام «حسین بابایی» در یکم خرداد ۱۳۴۳ در مشهد متولد شد و در سوم خرداد ۱۳۶۱ در منطقه شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در یکم اسفند ۱۳۹۶ همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)طی مراسمی در حوزه علمیه بیرجند به خاک سپرده شد و خانواده شهید بابایی دو فرزند خود را به نام‌های «حسین و علیرضا بابایی» تقدیم اسلام کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha