دانش‌آموزان البرزی در کنگره سراسری قرآن کریم خوش درخشیدند
کد خبر: 4011243
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

دانش‌آموزان البرزی در کنگره سراسری قرآن کریم خوش درخشیدند

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان البرز از درخشش دانش‌آموزان دختر مدارس سمپاد این استان در بیست‌و‌ششمین کنگره سراسری قرآن کریم خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد.

کنگره سراسری قرآن کریم

رضا شکیبا، رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از درخشش دانش‌آموزان دختر مدارس سمپاد این استان در بیست‌وششمین کنگره سراسری قرآن کریم خبر داد و گفت: این جشنواره معنوی به‌منظور ترویج انس با قرآن، توسعه فرهنگ و سواد قرآنی متناسب با شرایط سنی دانش‌آموزان، تابستان امسال فراخوان شد.

وی با اشاره به نتایج مسابقات بیست‌وششمین کنگره سراسری قرآن کریم، افزود: ستاره سام‌دلیری، دانش‌آموز پایه هشتم فرزانگان منطقه سه کرج با کسب رتبه عالی، سارا احمدزاده پایه دهم از فرزانگان منطقه چهار کرج با رتبه ممتاز، ملورین سقازاده از فرزانگان منطقه سه کرج و ایلین صبور مقدم از فرزانگان منطقه چهار کرج حائز رتبه شایسته تقدیر شدند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان البرز بیان کرد: در بخش تصویرسازی نیز مهدیس‌سادات زینتی یزدی، کیمیا عسگری و فاطمه بنایی از دانش‌آموزان پایه هشتم فرزانگان یک کرج توانستند رتبه عالی را در این رقابت کشوری به خود اختصاص دهند.

وی بیان کرد: همچنین نیلوفر پیشگاه‌پور، دانش‌آموز پایه هفتم از فرزانگان پنج ساوجبلاغ و فاطمه صیقلی دانش‌آموز پایه دهم از فرزانگان سه کرج نیز توانستند رتبه عالی را در تهیه کلیپ کسب کنند.

شکیبا ادامه داد: در بخش داوری محتوایی مفاهیم نیز ستاره سام‌دلیری، دانش‌آموز پایه هشتم و ملورین سقازاده، دانش‌آموز پایه دهم از فرزانگان منطقه سه کرج و سارا احمدزاده دانش‌آموز پایه دهم از فرزانگان منطقه چهار کرج توانستند رتبه برتر را از آن خود کنند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان البرز با اشاره به اینکه تکریم و پاسداشت دانش‌آموزان قاری و حافظ قرآن کریم، اهمیت‌ دادن به تعمیق مفاهیم ارزشمند قرآنی، ارتقای کیفیت آموزش مفاهیم، معارف، تربیت دینی و قرآنی و همچنین اعتلای هویت اسلامی از اهداف برگزای این کنگره قرآنی است، بیان کرد: برگزاری این برنامه در ارتقای مهارت و توانایی خواندن صحیح و روان قرآن کریم، ترجمه و حفظ سوره‌های منتخب، آشنایی با پیام‌های قرآنی نقش مهمی دارد.

وی، بسترسازی مناسب برای انس بیشتر دانش‌آموزان و افزایش علاقه‌مندی به قرآن کریم و نیز توسعه و ترویج قرائت، حفظ، تفسیر، تدبر و فهم و بهره‌گیری از دستورات قرآن کریم در زندگی و بهره‌مندی از معارف قرآنی جهت اعتلای اخلاق، ایمان و بصیرت دینی دانش‌آموزان و تقویت و توسعه فضای محافل معنوی و قرآنی در بین آنها را از دیگر اهداف این کنگره قرآنی ذکر کرد.

شکیبا با بیان اینکه بیست‌وششمین کنگره سراسری قرآن کریم در محورهای حفظ، قرائت و مفاهیم برگزار شد، یادآور شد: دانش‌آموزان آثار خود را در حوزه مفاهیم قالب پادکست، تصویرسازی، اینفوگرافی و کلیپ تهیه کردند و تمام آثار از طریق شبکه آموزشی شاد دریافت و مورد بررسی و داوری قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha