30 انجمن علمی دانشگاه بوعلی در دوران کرونا فعال بودند
کد خبر: 4005751
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴

30 انجمن علمی دانشگاه بوعلی در دوران کرونا فعال بودند

معاون امور فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: در دوران کرونا دانشجویان فعالیت‌های فرهنگی خود را در قالب تشکل‌های دانشجویی در بستر فضای مجازی رقم زدند، این دانشگاه بیش از 50 انجمن علمی دارد که از این تعداد نزدیک به 30 انجمن در دوران کرونا فعال بودند، در شرایط حضوری ساماندهی جدیدتر و بهتری خواهیم داشت.

ساماندهی بهتر فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه بوعلی با حضور دانشجویانعلی‌اکبر عروتی موفق، معاون امور فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: گرچه دانشگاه در دوران شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها دچار مشکلاتی بود، اما در بحث آموزش به علت اجبار در حضور کلاس‌ها و استفاده از حضور اساتید، دانشجویان استقبال بهتری داشتند.

عروتی افزود: در حوزه فرهنگی اجباری وجود نداشت و تعطیلی یک‌باره دانشگاه و بازگشت دانشجویان به منازل ضربه‌ای به فعالیت‌های فرهنگی وارد کرد اما کم‌کم انجمن‌های اسلامی، بسیج و سایر تشکل‌ها خود را با شرایط وفق و فعالیت خود را به سمت مجازی شدن سوق دادند.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی با ایده‌آل‌ها فاصله داشتیم اما تا جایی که امکان داشت از ظرفیت فضای مجازی بهره گرفتیم به‌طوری‌که هرروز به‌طور متوسط چند برنامه در این فضا اجرا می‌شد.

عروتی تأکید کرد: دانشگاه بوعلی آمادگی لازم را دارد که به سمت حضوری شدن پیش برود و طی جلسات و با تدابیری که اندیشیده شده استقبال خوبی از دانشجویان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی رخ خواهد داد.

وی اضافه گرد: در دوران کرونا دانشجویان فعالیت‌های فرهنگی خود را در قالب بسیج دانشجویی، هیئت دانشجویی، تشکل‌هایی همچون جامعه اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی و... انجام دادند که به ترتیب بیشترین فعالیت فرهنگی را در بستر فضای مجازی رقم زدند که البته در شرایط حضوری ساماندهی جدیدتر و بهتری خواهیم داشت.

معاون امور فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا گفت: دانشگاه بوعلی بیش از 50 انجمن علمی دارد که از این تعداد نزدیک به 30 انجمن در دوران کرونا فعال بودند.

وی درباره انجام فعالیت‌های فرهنگی در دوران کرونا گفت: انجمن‌های علمی در دوران کرونا ضمن انجام فعالیت‌های فرهنگی توانستند به فرآیند آموزش هم کمک کنند و وبینارهای خوبی را به‌صورت مستقل و یا مشترک با سایر دانشگاه‌های کشور انجام دهند.

عروتی با اشاره به اینکه دانشگاه در حال آماده شدن برای برگزاری انتخابات انجمن‌های علمی است افزود: اگر فعالیت‌های ما حضوری شود کیفیت و البته شمار فعالیت‌ها رشد قابل‌توجهی خواهد داشت.

وی در پایان گفت: در مجموع در دانشگاه بوعلی بیش از 50 انجمن علمی وجود دارد که برخی فعال، برخی غیرفعال، برخی بین‌رشته‌ای و برخی تخصصی هستند.

انتهای پیام
captcha