نسبت به نیازمندان بی‎تفاوت نباشیم/ حق دیگران را رعایت کنیم
کد خبر: 4004662
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
آیت‌الله دژکام:

نسبت به نیازمندان بی‎تفاوت نباشیم/ حق دیگران را رعایت کنیم

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینکه طبق آموزه‌های دین اسلام نمی‌توانیم نسبت به نیازمندان بی‎تفاوت باشیم، گفت: باید تلاش شود تا مشارکت در امورات خیر در جامعه گسترش یابد.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، امروز، 21 مهرماه در همایش «یاوران وقف» و تجلیل از واقفان، خیران، متولیان، هیئت امنا، خدام و اصحاب رسانه این استان به روایتی از ائمه معصومین اشاره کرد که در آن تأکید شده است مسلمان نیست کسی که یکی فریاد دادخواهی کند و جوابش را ندهد. یعنی این کمک کردن تنها برای مسلمانان نیست بلکه برای هر کسی که نیازمند است.

وی با بیان اینکه طبق آموزه‌های دین اسلام نمی‌توانیم نسبت به نیازمندان بی‎تفاوت باشیم، از خدمات واقفان قدردانی کرد و گفت: واقفانی که از خود خیرات و برکاتی به جا گذاشته و از این دنیا رفته‌اند، حقیقتاً زنده هستند چرا که همیشه به خیر و نیکی از آنان یاد می‌شود.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: امروز نیازهای سنگینی در جامعه وجود دارد که البته موقوفاتی هم در این راستا وجود دارد اما باز هم نیاز است تا افراد نیک‌اندیشی که توانایی دارند، در امورات خیر شرکت داشته باشند.

امام‌جمعه شیراز با تأکید بر اینکه باید تلاش شود تا مشارکت در امورات خیر در جامعه گسترش یابد، مجموعه خیران استان فارس را مجموعه‌ای پر برکت توصیف کرد و گفت: خیران به دلیل نوع ارتباطشان با مردم، افراد تأثیرگذاری هم هستند لذا باید بیش از این‌ها میدان‌داری کنند زیرا کار رسیدگی به نیازمندان به شکل‌های مختلف یک امر ضروری است.

وی با بیان اینکه نوع مشارکت مردم استان فارس در امورات خیر خوب است که جای قدردانی دارد، گفت: در روایت‌های اسلامی آمده است که خداوند فرموده است وقتی مردم به یکدیگر رحم می‌کنند، من هم به آنان رحم خواهم کرد لذا این رحم کردن و کمک به یکدیگر باعث می‌شود که خدا هم به ما رحم کند.

آیت‌الله دژکام بر ضرورت رعایت عدالت در جامعه تأکید کرد و گفت: باید حق همدیگر بیشتر مراعات کنیم و اینگونه نباشد که بگویند عده‌ای رانت‌خواری یا ویژه‌خواری می‌کنند و حق مردم را می‌خورند و هیچ‌کس هم به آنان کاری ندارد؛ این مسائل باعث می‌شود که سختی‌ها در جامعه زیاد شود. باید همه با هم باشیم و اگر این اتحاد و با یکدیگر بودن در جامعه توسعه پیدا کند، قطعاً خداوند هم یاری‌رسان خواهد بود. باید مشارکت در امور خیر را در جامعه گسترش دهیم اما مشکلی که در جامعه است و دشمن هم همین را هدف قرار داده، این است که برخی‌ها ویژه‌خواری می‌کنند لذا این مسئله را تبدیل کنیم به اینکه همه انسان و مسلمان و برادر هستیم و هیچکس در جامعه نباید رنج نداشتن را تجربه کند و بقیه هم نسبت به او بی‎تفاوت باشند.

امام‌جمعه شیراز  در پایان تأکید کرد: همه به این مسئله دقت کنیم و ننگ بی‌تفاوتی نسبت به نیازمندان را از جامعه خود دور کنیم و اگر اینگونه شود مسلماً خداوند هم به بندگان خود رحم خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha