ضرورت همت روحانیون در ترویج فرهنگ وقف
کد خبر: 4004482
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷

ضرورت همت روحانیون در ترویج فرهنگ وقف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از ائمه جمعه و اقشار مختلف جامعه درخواست کرد که نسبت به ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف، همت بیشتری گمارند.

لزوم ترویج فرهنگ وقف از سوی روحانیون

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس نصیر الاسلامی، روز گذشته،20مهرماه در همایش استانی یاوران وقف در حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) شهر یاسوج، اظهار کرد: در آموزه‌های دینی و روایات متعدد بر مقوله وقف تأکیدات فراوانی شده است که امروز خوشبختانه واقفان خیراندیش در جای جای کشور با وقف بخشی از اموال خویش به عمران و آبادانی کشور و خدمت رسانی به مردم کمک‌های زیادی کرده اند.

وی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۱ موقوفه منفعتی و بیش از ۱۱۰۰ حسینه و مسجد وجود دارد، تصریح کرد: در موقوفات منفعتی نسبت به سایر استان‌ها بسیار عقب هستیم که نیازمند ترویج این سنت حسنه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین موقوفات را مربوط به شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه دانست و خواستار همکاری بیشتر علما، فرهنگیان و اصحاب رسانه برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه شد.

نصیرالاسلامی عنوان کرد: از محل نیت‌های واقفین 6 هزار بسته معیشتی از زمان شیوع ویروس کرونا بین نیازمندان توزیع شده است. وقف پیوند دهنده عشق و ایمان و چشمه همیشه جوشان است که در رفع نیازمندی‌های جامعه اسلامی بسیار مهم تاثیرگذار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در مهرماه سال جاری نیز از محل کمک‌های واقفین و خیرین ۵۲۰ پک تحصیلی با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیون تومان در قالب طرح مهر تحصیلی بین نیازمندان توزیع شده است.

نصیرالاسلامی از همه دستگاه‌های فرهنگی، ائمه جمعه و اقشار مختلف جامعه خواست نسبت به ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف، همت بیشتری گمارند تا بخشی از مشکلات و نیازمندی‌های مردم با استفاده از موقوفات مرتفع شود.

انتهای پیام
captcha