برگزاری همایش «یاوران وقف» در خوی
کد خبر: 4003118
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

برگزاری همایش «یاوران وقف» در خوی

به مناسبت گرامیداشت دهه وقف همایش «یاوران وقف» در امامزاده سیدبهلوی خوی با حضور امام‌جمعه این شهرستان برگزار شد.

برگزاری همایش «یاوران وقف» در خویبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به مناسبت گرامیداشت دهه وقف همایش «یاوران وقف» امروز، ۱۶ مهرماه در امامزاده سیدبهلوی خوی با حضور حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی، حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و تعدادی دیگر از مسئولان و واقفان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی در این مراسم اظهار کرد: وقف از جمله باقیات صالحات است که بعد از مرگ نیز اثرات خیر و برکت آن به فرد متوفی می‌رسد و در برزخ و قیامت همین موقوفات به داد انسان خواهد رسید. اگر انسان در زمان حیات خویش، در راه خدا و کمک به نیازمندان اموال خویش را احسان و وقف کند ثوابش بسیار بیشتر از آن است که فرد بعد از فوت آنها را خیرات کند.

وی ادامه داد: وقف و خیرات دو بعد دارد یک بعد خیر رساندن به دیگران بوده و بعد دیگری خیر رساندن به خود فرد در زندگی دنیوی و اخروی است چرا که خداوند می‌فرمایید: هر آنچه در راه اخدا احسان و نیکی کنید خداوند چند برابر آن را به انسان خواهد برگرداند.

امام‌جمعه خوی در پایان بیان کرد: انسان به ناچار یک روزی دنیا را ترک خواهد گفت و در آن زمان تمام اموال و خانواده خود را در این دنیا گذاشته و دست خالی رهسپار خواهد شد و چه بهتر خواهد بود با انجام کار خیر و احسان با توشه پر قدم به آن دنیا بگذارد.

 

انتهای پیام
captcha