آیین اختتامیه همایش فرهنگ عاشورایی به زبان و ادبیات ترکمن برگزار شد
کد خبر: 4000606
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

آیین اختتامیه همایش فرهنگ عاشورایی به زبان و ادبیات ترکمن برگزار شد

آیین اختتامیه دومین همایش فرهنگ عاشورایی به زبان و ادبیات ترکمن با حضور مسئولان استانی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان در تالار فخرالدین الدین اسعد گرگانی برگزار شد.


به گزارش ایکنا از گلستان، آیین اختتامیه دومین همایش فرهنگ عاشورایی به زبان و ادبیات ترکمن روز گذشته چهارم مهر با حضور مسئولان استانی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان و دبیر همایش فرهنگ عاشورایی در زبان وادبیات ترکمن در سالن نگاه تالار فخرالدین الدین اسعد گرگانی برگزار شد.

موسی جرجانی، دبیر همایش فرهنگ عاشورایی در زبان و ادبیات ترکمن  دراین اختتامیه گفت: اهل بیت و امام حسین (ع) در میان اهل سنت ترکمن جایگاه والایی دارد و مردمان ترکمن در این ماه مراسمات مختلفی برپا می کنند صدقه می دهند ونام فرزندانی که در این ماه متولد می شوند را عاشور می گذارند این نشانه ارادت مردم ترکمن به امام حسین‌(ع) و اهل بیت است.

جرجانی افزود:  کتاب های مرتبط با قیام امام حسین (ع) در قوم ترکمن  وجود داشته که متاسفانه  با تهاجم دشمنان امروزه در نسل جوان کمرنگ شده است.

وی تصریح کرد: فراخوان دومین همایش فرهنگ عاشورایی استقبال گسترده ای  از سوی کودکان، نوجوانان و جوانان داشته که نشان می دهد  که برگزاری این همایش‌ها برای انتقال آیین‌های اجداد ترکمن ثمر بخش بوده است.

دبیر دومین همایش فرهنگ عاشورایی در زبان و ادبیات ترکمن، گفت: بیش از ۸۷ اثر متعلق به شاعران،  نویسندگان، نقاشان و طراحان صنایع دستی اهل بیت (ع) از استان گلستان در قالب‌های شعر نو، رباعی، غزل، داستان، خاطره و صنایع دستی  به دبیرخانه این همایش ارسال شد که در نهایت ۲۶ اثر برای ارائه در بخش پایانی همایش انتخاب شد.

جرجانی بیان کرد: در بخش شعر ترکمن توی محمد ایازی با عنوان شعر قارداشیم ایان و  عبدالخالق آدمی با عنوان شعر  آغیر خیال به عنوان نفرات اول معرفی شدند.

گفتنی است در پایان این مراسم از نفرات برگزیده تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha