تعهد 900 میلیون تومانی شاهرود برای بازسازی عتبات عالیات
کد خبر: 3996850
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

تعهد 900 میلیون تومانی شاهرود برای بازسازی عتبات عالیات

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شاهرود، تعهد شهرستان برای بازسازی عتبات عالیات در سال جاری را ۹۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: تا کنون ۵۰ درصد از این میزان محقق شده است.

تعهد 900 میلیون تومانی شاهرود برای بازسازی عتبات عالیات

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد حسین بابایی، مسئول ستاد عتبات عالیات شاهرود عصر روز گذشته 20 شهریور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازسازی عتبات تنها با کمک‌های مردمی و بدون اعتبارات و کمک‌های دولتی صورت می‌گیرد، گفت: این ستاد در طول سال سهم تعهدی را با توجه به شرایط جمعیتی و اقتصادی استان‌ها تعیین و تلاش می‌شود تا کمک‌های مردمی بر مدار این شاخص گردآوری شود.

وی تعهد سال گذشته مردم شاهرود را ۹۰۰ میلیون تومان دانست و افزود: علیرغم مشکلات اقتصادی ۷۵۰ میلیون تومان از این میزان به صورت نقدی و غیر نقدی محقق شد که در این راستا امسال نیز تعهد عتبات ۹۰۰ میلیون تومان است که تاکنون توانسته‌ایم شاهد تحقق ۴۵۰ میلیون تومانی آن یعنی ۵۰ درصد، باشیم.

مسئول ستاد عتبات عالیات شاهرود با بیان اینکه مردم همه نوع کمک‌های نقدی و غیرنقدی از پول تا طلا، نقره و حتی مصالح ساختمانی و… را به این ستاد هدیه می‌کنند، متذکر شد: از جمله کمک‌های مردمی می‌توان به یک فقره کمک ۲۱۰ میلیون تومان خانم خیر شاهرودی به عتبات برای هزینه در حرم حضرت علی (ع)، کربلا و سامرا اشاره کرد.

بابایی با بیان اینکه بخشی از کمک‌ها به صورت حضور نیروی متخصص در همه بخش‌ها از عمرانی تا مهندسی و… است، متذکر شد: سال ۹۸ شاهد حضور ۱۰۰ نفر از شاهرود به عنوان نیروی متخصص بودیم که یک ماه در عتبات برای رضای خدا نسبت به تخصصی که داشتند خدمت کردند.

به گفته وی؛ در سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی اعزامی به عتبات نداشتیم اما امسال با رعایت مسائل بهداشتی اعزام نیروی متخصص دوباره از سر گرفته شده که فعلاً چهار شاهرودی به عتبات اعزام شده‌اند و کار اعزام دیگران نیز ادامه دارد.

بابایی از ساخت یک درب برای آستان مقدس امام حسن عسگری (ع) به ارزش ریالی سه و نیم میلیارد تومان در بازسازی عتبات عالیات است که یک میلیارد تومان آن سهم شاهرود خواهد بود خبر داد.

مسئول ستاد عتبات عالیات شاهرود با تاکید بر اینکه مردم نیک‌اندیش می‌توانند چه به صورت نقدی و چه غیرنقدی کمک‌های خود را ارسال تا با نیت آنها در عتبات عیناً هزینه شود گفت: اگر طلایی به ستاد هدیه می‌شود عین آن طلا آب ذوب و مثلاً در خشت طلای حرم مصرف می‌شود.

مسئول ستاد عتبات عالیات شاهرود درباره نحوه جذب و کمک‌های مردمی اظهار کرد: در نجف اشرف دو طرح شامل حرم امام علی (ع) و صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در دست اجرا است که در صحن حضرت زهرا (س) مردم می‌توانند به ازای هر مترمربع سه میلیون تومان پرداخت کنند.

بابایی متذکر شد: همچنین در کربلا چهار طرح شامل حرم امام حسین (ع)، ترفیع گنبد بارگاه آن حضرت به میزان هر خشت طلا سه الی شش میلیون تومان، حرم حضرت ابوالفضل (ع) صحن و شبستان حضرت زینب (س) به ازای ساخت هر متر مربع چهار میلیون تومان در دست اجرا و آماده دریافت کمک‌های مردمی است.

مسئول ستاد عتبات عالیات شاهرود با بیان اینکه در کاظمین طرح بازسازی حرم امامین جوادین (ع)، در سامرا حرم امامین عسگرین (ع) و در سوریه دو طرح شامل حرم حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه (س) در دست اجرا است، متذکر شد: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۱۰۰۴۳۴۱۶۳ به نام ستاد عتبات شاهرود واریز و یا در صورت داشتن کمک‌های غیرنقدی با شماره تلفن ۳۲۲۴۷۵۰۰ تماس بگیرند تا ترتیب ارسال کمک‌هایشان داده شود.

وی با اشاره به اینکه برخی مردم هستند که برای مثال مصالح ساختمانی، آهن و… را می‌خواهند به بازسازی عتبات کمک کنند افزود: نیت واقفیان به صورت عام محسوب می‌شود چرا که ممکن است یک طرح به برخی کمک‌های مردمی نیاز نداشته و طرح دیگر همان کمک‌ها را نیازمند باشد در نتیجه بر حسب نیاز توزیع می‌شود اما در کمک‌های نقدی با خیران تماس گرفته و نیات آنها قید می‌شود که دقیقاً بر همان حسب صرف مسائل بازسازی عتبات شود.

مسئول ستاد عتبات عالیات شاهرود درباره شائبه‌های مطرح شده در خصوص کمک به عتبات عالیات، گفت: برخی از روی ناآگاهی مسائلی را مطرح می‌کنند که چرا کمک‌های عتبات عالیات در کشور صرف نمی‌شود که در این راستا موکب‌های اعزامی به اربعین که البته در سال جاری به دلیل کرونا کمی از لحاظ تعداد خادمان دارای محدودیت است در بدو بازگشت از عراق در اقدامات محرومیت زدایی و همدلانه‌ای مانند سیل آق قلا و خرم آباد و… اعزام شدند و بهترین خدمت‌رسانی‌ها را داشتند.

به گفته بابایی؛ در مقوله کرونا و کمک‌های مومنانه عملکرد درخشانی را از خود بروز دادند. نکته قابل توجه اینکه موکب‌ها در سال ۹۷ از همان مرز عراق و به محض ورود به خاک ایران عازم نقاط سیل‌زده شدند و این نشان از حضور به موقع در صحنه‌های خدمت رسانی جهادی دارد.

وی درباره موکب‌های شهرستان شاهرود یادآور شد: چهار موکب شاهد شهدا، شهدای گمنام، مصباح‌الهدی و خادم‌المهدی موکب‌های چهارگانه شهرستان شاهرود هستند که مجوز ورود به عراق را دارند اما امسال به دلیل شیوع کرونا محدودیت‌هایی برای حضور افراد وجود دارد که امیدواریم به بهترین نحو مدیریت شود.

انتهای پیام
captcha