آسیب‌های اجتماعی کرونا در کودکان و نوجوانان بیشتر است
کد خبر: 3994210
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

آسیب‌های اجتماعی کرونا در کودکان و نوجوانان بیشتر است

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان گفت: همه‌گیری ویروس کرونا در جهان همه اقشار را تحت تأثیر قرار داده است، اما کودکان و نوجوانان در بعد اجتماعی بیش از سایرین آسیب دیده‌اند.

ارسالی سه‌شنبه//آسیب‌های اجتماعی کرونا در کودکان و نوجوانان بیش از بزرگسالان استبه گزارش ایکنا از گلستان، محسن جلالی، عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان، روز گذشته، 8 شهریورماه در جلسه کرسی آزاداندیشی مقابله با کرونا، چالش‌ها و راهکارها با محوریت بحث تأثیرات روانی اجتماعی کرونا بر خانواده  که در دانشگاه علوم پزشکی گلستان به صورت مجازی برگزار شد، گفت: همه‌گیری ویروس کرونا در جهان همه اقشار را تحت تأثیر قرار داده است، اما کودکان و نوجوانان در بعد اجتماعی بیش از سایرین آسیب دیده‌اند.

وی با بیان اینکه وجود ترس در افراد به دلیل شیوع ویروس کرونا غیر قابل انکار است، گفت: شنیدن و دیدن اخبار گوناگون و حتی صحبت والدین در پیرامون کرونا باعث شده تاثیرات منفی بر روی کودکان و در نتیجه آسیب‌های روانی در آنها شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان به نقش والدین در شرایط کرونا اشاره کرد و گفت: والدین باید شرایط امن و ایمنی را برای فرزندان به وجود بیاورند و با دریافت نکات بهداشتی به‌روز و بیان آن به شیوه‌ای کودکانه و جذاب سعی در آموزش رعایت نکات بهداشتی به کودکان به شیوه‌ای که استرس را به آنها القا نکند، داشته باشند.

جلالی گفت: قبل شیوع ویروس کرونا بسیاری از کارهای روزمره و سرگرمی‌ها با روال طبیعی خود پیش می‌رفت اما این شرایط به ما نشان داد که می‌توانیم توانمندی‌های خود را افزایش دهیم و آستانه تحمل خود را در روزهای سخت بالا ببریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان افزود: فارغ از همه خطرات و آسیب‌هایی که کرونا به دنبال دارد، کرونا شرایطی را برای بیشتر باهم بودن خانواده‌ها فراهم کرده است که باید از این شرایط سخت در راستای ایجاد فضایی شاد و آرام در خانواده در روزهای قرنطینه گام برداریم.

وی با بیان اینکه ایجاد آسیب‌های روانی و زیرورو شدن روال طبیعی زندگی انسان‌ها از جمله مشکلاتی است که کرونا برای انسان عصر حاضر به ارمغان آورده است، تصریح کرد: خانواده‌ها نقش اساسی برای مقابله با این بحران دارند آنها می‌توانند با گفت‌وگو و ایجاد فضای آرام فضای خانه را از استرس و اضطراب دور کنند.

انتهای پیام
captcha