حضور بسیج خراسان شمالی در کنار دانشگاه علوم پزشکی، یک تکلیف است
کد خبر: 3993980
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

حضور بسیج خراسان شمالی در کنار دانشگاه علوم پزشکی، یک تکلیف است

فرمانده کل سپاه جواد الائمه(ع) خراسان شمالی گفت: با تشکیل قرارگاه شهید«قاسم سلیمانی» در حوزه تأمین پزشک و نیروی خدماتی در کنار دانشگاه علوم پزشکی برای مبارزه با بیماری کرونا هستیم و این یک تکلیف برای بسیج است.

حضور بسیج خراسان شمالی در کنار دانشگاه علوم پزشکی، یک تکلیف استبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، سردار اسماعیل فرجی، فرمانده سپاه جواد الائمه(ع) استان، امروز، هشتم شهریور ماه، در رزمایش طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که در دهکده مقاومت بسیج بجنورد، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، ضمن اشاره به آثار و برکات حضور بسیج در عرصه‌های مختلف، بیان کرد: بسیج به منظور دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام شکل گرفت و با تفکر جهادی و حضور جانانه در عرصه‌های مختلف در رسیدن به اهداف و آرمان‌های خود حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی که میراثی از امام خمینی(ره) است، در داخل کشور و در جبهه مقاومت مسیر را برای ما مشخص می‌کند، ادامه داد: در این راستا بسیج در عرصه‌های مختلف، احساس تکلیف می‌کند و اکنون نیز با تشکیل قرارگاه شهید قاسم سلیمانی در حوزه تامین پزشک و نیروی خدماتی در کنار دانشگاه علوم پزشکی برای مبارزه با بیماری کرونا هستیم و این یک تکلیف برای بسیج است.

فرجی با بیان اینکه تفکر بسیجی علاوه بر اینکه موجب پیروزی در جبهه مقاومت می‌شود، حفظ، صیانت و مراقبت از مردم کشورمان را نیز به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور با فرمان مقام معظم رهبری قرارگاهی با عنوان شهید سلیمانی تشکیل شد تا از همان ابتدا بسیج در کنار علوم پزشکی استان برای مقابله با این ویروس منحوس تلاش می‌کند.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی بخشی از فعالیت‌های بسیج را کمک به مردم نیازمند استان و کسانی که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، بیان کرد و گفت: اقدامات ارزشمندی در خصوص نظارت، حمایت و پشتیبانی از مردم آسیب دیده از این ویروس منحوس صورت گرفته است.

وی یکی از اقدامات بسیج را ترغیب و تشویق مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی با برپایی شورای راهبری در پایگاه‌های بسیج دانست و گفت: خدمت به مردم در حوزه ماموریت بسیج است.

فرجی در ادامه ضمن اشاره به اینکه نقاهت‌گاه و درمانگاه صحرایی در خراسان شمالی از سوی بسیج برپا شده است، بیان کرد: این امر برای افزایش تخت‌های بستری و همچنین افزایش بخش‌هایی برای سرم تراپی و واکسیناسیون مردم استان تشکیل شده است.

فرجی با اشاره به اینکه بسته‌های معیشتی و بهداشتی بین افراد آسیب دیده از این ویروس توزیع می‌شود، تصریح کرد: از امروز یک شماره تلفن برای کسانی که  از این ویروس رنج می‌برند و توانایی مراجعه به پزشک را ندارند، در مرکز استان و تمامی شهرستان‌های خراسان شمالی اختصاص پیدا می‌کند تا بخشی از مشکلات مردم حل شود.

وی افزود: هم اکنون در استان درمانگاه جوادالائمه بجنورد، الغدیر شیروان و برخی دیگر از درمانگاه‌های استان که زیر نظر بسیج هستند در بخش‌های واکسیناسیون، سرم تراپی و تست رپید، در کنار علوم پزشکی خدمات رسانی می‌کنند.

فرجی با اشاره به اینکه چندین تیم خودرویی و موتوری برای کمک به مردم خدمات رسانی خواهند کرد، افزود: در این راستا، پنجشنبه، یازدهم شهریور ماه سال جاری  رزمایشی تحت عنوان رزمایش کمک‌های مومنانه در سطح استان از صبح آغاز می شود و تا نماز مغرب وعشا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha