افتتاح بیش از یک هزار طرح همزمان با هفته دولت در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3992928
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷

افتتاح بیش از یک هزار طرح همزمان با هفته دولت در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: یک هزار و ۱۷۹ طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی با هزینه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در استان افتتاح می‌شود.

افتتاح بیش از هزار طرح در هفته دولت در آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، شامگاه سه‌شنبه، دوم شهریورماه در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت، گفت: یک هزار و 179 طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی با هزینه 3 هزار و 400 میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در استان افتتاح می‌شود.

وی اظهار کرد: در بخش صنعت 128 پروژه صنعتی و سرمایه گذاری با هزینه 2هزار و 256 میلیارد تومان و 15 پروژه عمرانی با هزینه کرد 54 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز 48 پروژه با اعتبار 129 میلیارد تومان افتتاح می‌شود که از این تعداد 20 پروژه عمرانی و 28 پروژه صنعتی و سرمایه گذاری است.

پورمحمدی با اشاره به افتتاح طرح‌های مختلف عمرانی دیگر، افزود: در بخش برق 365 پروژه با 366 میلیارد تومان هزینه، ارتباطات و فناوری 129 طرح با اعتبار 145 میلیارد تومان، آموزش و پرورش 46 طرح با هزینه کرد 39 میلیارد تومان و آب رسانی و آب و فاضلاب 20 پروژه با اعتبار 76 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی گفت: 4 طرح در بخش بهزیستی و بهداشت و درمان با 15 میلیارد تومان هزینه، 19 پروژه راه و راهداری 82 میلیارد تومان، 43 طرح در بخش عمران شهری با 133 میلیارد تومان و 190 پروژه در بخش عمران روستایی با 29 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در این هفته یک طرح در حوزه نفت با اعتبار 65 میلیارد تومان و سه طرح حفاظت و کنترل خاک با اعتبار یک میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: در حوزه میراث فرهنگی یک پروژه عمرانی با اعتبار 5 میلیارد تومان و 6 پروژه صنعتی و سرمایه گذاری با هزینه کرد 5 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

پورمحمدی همچنین در خصوص پروژه راه آهن تبریز- میانه گفت: این پروژه ملی به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است که در آینده نزدیک با حضور مقامات کشوری افتتاح خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، افتتاح پروژه‌ها در سطح استان تا حد امکان از طریق ویدئوکنفرانس انجام خواهد شد.

وی همچنین هفته دولت را فرصت مغتنمی برای ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی به مردم دانست و گفت: بر این اساس در طول هفته دولت، معاونان استاندار، فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی با حضور در برنامه‌های صداوسیما به تشریح اقدامات و دستاوردهای دولت خواهند پرداخت.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت، آیین‌ فرهنگی غبارروبی مزار شهدا، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان در این هفته در نظر گرفته شده است.

وی از رسانه‌های مکتوب و مجازی استان نیز خواست تا در فرصت هفته دولت، امکان ارائه گزارش اقدامات و تلاش‌های دستگاه‌های دولتی در خدمت به مردم و حل مسائل و مشکلات جامعه را فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha