مراسم سوگواری «زیر سایه قرآن» در فرهنگسرای بانوان اردبیل + فیلم
کد خبر: 3991312
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

مراسم سوگواری «زیر سایه قرآن» در فرهنگسرای بانوان اردبیل + فیلم

مراسم سوگواری «زیر سایه قرآن» به‌مناسبت ایام شهادت طفل شیرخوار سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) با مشارکت قرآنیان مسجد انصارالحسین(ع) اردبیل در فرهنگسرای بانوان استان برگزار شد.

مراسم سوگواری 《زیر سایه قرآن》در فرهنگسرای بانوان اردبیل + فیلمبه گزارش ایکنا از اردبیل، مراسم سوگواری «زیر سایه قرآن» به‌مناسبت ایام شهادت طفل شیرخوار سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) با مشارکت قرآنیان مسجد انصارالحسین(ع) اردبیل در فرهنگسرای بانوان استان برگزار شد.

این مراسم در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری اردبیل و تسکین قلب‌های مادران در هشتمین سال برگزاری از روز هفتم محرم برگزار و تا روز سوم شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، میزبان عزاداران حسینی اردبیل خواهد بود.

نقش بی‌نظیر زن در حادثه کربلا، ما را به وظیفه مهم تربیت نسل انقلابی و عاشورایی، برای دوران ظهور رهنمون می‌کند.

مادر است که ویژگی و خصایص انسانیت را در گوش اولاد خود زمزمه می‌کند و با محبت بی‌بدیل خود فرزندش را تربیت دینی می‌کند، لذا اگر نقش زن را در تربیت نسل دینی که همان نسل انقلابی است نادیده بگیریم، بسیار بعید است که بتوانیم نسل انقلابی تربیت کنیم.

بی‌تردید مادران مؤثرترین عامل در تربیت فرزندان به‌شمار می‌روند، حتی رفتارهایی که مادر تحت تأثیر عناصر و ارزش‌های فرهنگی در زمان حمل جنین از خود بروز می‌دهد در فرزندش نیز اثر می‌گذارد و به گفته امام خمینی(ره) «دامن مادر دامنی است که انسان از آن باید درست شود بچه‌ها آنقدر تحت تأثیر مادر هستند که تحت تأثیر استاد نیستند، از این جهت بچه‌هایتان را در دامنتان تربیت اسلامی و تربیت انسانی بکنید تا وقتی تحویل می‌دهید شما این بچه را به دبستان یک بچه صحیح تحویل بدهید.»

به واسطه همین تربیت صحیح است که از حریم ولایت محمد(ص) و آل محمد(ص) دفاع می‌شود. اگر بگوییم که حادثه کربلا مدیون تربیت صحیح امثال ام‌البنین‌ها و رباب‌ها است حرف صحیح گفته‌ایم.

انتهای پیام
captcha