آزادی ۱۱۰ زندانی جرائم غیرعمد به‌همت مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرم
کد خبر: 3990075
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
در سراسر کشور صورت می‌گیرد؛

آزادی ۱۱۰ زندانی جرائم غیرعمد به‌همت مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرم

رئیس مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرم از آزادی زندانی جرائم غیر عمد سراسر کشور که به همت این گروه جهادی انجام شده، خبر داد.

آزادی 110 زندانی جرائم غیرعمد در سراسر کشور به‌همت مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرمحامد خیرخواهان، رئیس مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرم، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرم و قرارگاه جهادی شهید احمد گودرزی، همزمان با ایام فرخنده سالروز ازدواج آسمانی و ملکوتی حضرت علی بن ابی‌طالب(ع) با حضرت فاطمه زهرا(س) در سال ۱۳۹۸ در استان تهران افتتاح شد.

وی بیان کرد: هدف از افتتاح این مرکز نیکوکاری، هم‌افزایی، نهادینه‌سازی و توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری بین آحاد مختلف جامعه به‌ویژه خیرین در راستای حل مشکلات جامعه با استفاده از توانمندی و ظرفیت‌های بالقول و بالفعل مادی و معنوی خیران است که می‌تواند گام مثبتی در نیل به خدمت، تسهیل و تسریع در رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر و کاهش آسیب‌های اجتماعی و به‌طور خاص مددرسانی به محرومان و نیازمندان باشد.

رئیس مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرم، بیان کرد: خدمات این مرکز نیکوکاری شامل تهیه و توزیع بسته‌های غذایی شامل اقلام خوراکی، طبخ و توزیع غذای گرم بوده است، به‌طوری که از زمان شیوع کرونا 8 هزار بسته معیشتی در چند نوبت در میان مددجویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و افراد شناسایی شده و نیز متضرران از بحران کرونا تهیه و توزیع شده است.

خیرخواهان تصریح کرد: تهیه و توزیع لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان محروم و تهیه و توزیع بیش از ۳۸۵ سری جهیزیه کامل برای نوعروسان و تهیه و توزیع صدها کتانی و لباس گرم برای کودکان کار از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.

وی اظهار کرد: همچنین این مرکز در یک اقدام جهادی و به‌منظور ارتقای سلامت اجتماعی و تقویت نهاد خانواده و احقاق حقوق اقشار در معرض آسیب با همکاری و مساعدت وکلای قوه قضائیه، کارشناسان و مشاوران خانواده برجسته، خدمات مشاوره حقوقی، مشاوره خانواده را، راه‌اندازی کرد و در استان‌های تهران، قزوین، گیلان، مازندران و به تازگی سمنان و خراسان‌رضوی در حال خدمت‌رسانی به هموطنان عزیز است.

رئیس مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرم اظهار کرد: این مرکز نیکوکاری به‌مناسب عید غدیر و به تأسی از سیره مولای متقیان در جدیترین اقدام خود، طرح آزادسازی ۱۱۰ زندانی با اولویت زنان سرپرست خانوار و مردان جرائم غیر عمد اقتصادی را در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار داد که با همت خیرین و مردم عزیز، بستر آزادسازی این ۱۱۰ زندانی در روز عید غدیر فراهم شد و با توجه به اینکه 16 نفر از این زندانیان آزاد شده مربوط به شهرستان محروم زاوه است، جهت گسترش و ترویج فرهنگ مساعدت و یاری‌رسانی به محرومان واقعی مراسمی در روز دوشنبه هفته جاری با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

خیرخواهان گفت: همچنین در مراسم که در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) شهرستان زاوه استان خراسان رضوی که از محروم‌ترین روستاهای استان خراسان رضوی است با حضور مسئولان استانی از جمله دادستان، امام جمعه، فرماندار، رئیس اوقاف، رئیس کمیته امداد و غیره که با مداحی و گرداندن پرچم حرم مقدس امام رضا(ع) ختم شد.

وی بیان کرد: خدای متعال را شاکر هستیم که انسان‌های خوب همچنان در جامعه هستند و به مشکلات اقشار ضعیف‌تر جامعه رسیدگی می‌کنند.

مردم می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۸۱۹۵۹ برای واریز کمک‌های نقدی خود را واریز کنند. البته شماره حساب مرکز یک شماره حساب حقوقی است که هیچ‎گونه امکان برداشت شخصی از آن وجود ندارد و کاملا وردی و خروجی حساب نیز زیر نظر کمیته امداد قرار دارد.

انتهای پیام
captcha