تولید و عرضه محصولات قرآنی؛ راه‌کاری برای ترویج فرهنگ دینی
کد خبر: 3986495
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

تولید و عرضه محصولات قرآنی؛ راه‌کاری برای ترویج فرهنگ دینی

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور مازندران گفت: برای ترویج فرهنگ قرآنی باید محصولات قرآنی را در قالب‌های مختلف همچون شعر، بازی کودکانه، کلیپ، پادکست، گرافیک، اینفوگرافیک و ... با توجه به مذاق مخاطبان تولید و عرضه کنیم.

تولید و عرضه فرآورده‌های قرآنی، راه‌کاری در ترویج فرهنگ دینیحجت‌الاسلام علی نامدار، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: تمام تلاش در نشر معارف دینی توجه به قرآن، سنت و طب اسلامی است.

وی افزود: با تجربیاتی که در تبلیغ داریم، دریافتیم، هرگاه در سخنرانی‌ها از قرآن و سنت سخن گفتیم مردم خوب گوش کردند و احساس خوبی داشتند، اما وقتی از کلام خدا دور می‌شدیم و سخنان عامیانه می‌گفتیم توجه مردم به نحو چشمگیری کاهش می‌یافت.

نامدار با بیان اینکه معتقدم هر دانشجوی معلم باید قرآن را در حد تجوید بداند، افزود: در فرهنگ عمومی خودمان هنوز قرآن سر جایش نیست در حالی که در گذشته هیئت‌های عزاداری بخش از زمان مراسمشان در بیان احکام و قرائت قرآن می‌گذشت.

این مسئول با بیان اینکه لازم است هر محله در هر شهر مسجد فعال داشته باشد و ائمه جماعت قرآن خوانان را مورد تکریم و تشویق قرار دهند، افزود: در دبستان و مدارس دانش‌آموزان یادگیری کمتری از قرآن دارند و حتی این مشکل تا دانشگاه هم ادامه پیدا می‌کند و حتی برخی از مدرسان دانشگاه هم در بحث روخوانی و روان‌خوانی مشکل دارند. با توجه به اینکه گستره فعالیت‌های قرآنی در استان زیاد است اما این فعالیت‌ها به درستی منعکس نمی‌شود و لازم است همه دستگاه‌ها، نهاد‌ها و مؤسسات قرآنی در انعکاس اخبار قرآنی خود اهتمام ویژه داشته باشند.

نامدار با بیان اینکه باید در هر بخش از مدیریت کشور برای افرادی که قرآن خواندن درست را می‌دانند با دیگران فرق قائل شویم، گفت: باید این تفاوت در فیش حقوقی کارمندان، کارگران، خادمیاران آستان قدس و کارکنان و معلمان آموزش و پرورش دیده شود تا دیگران نیز از این رویه الگوگیری کنند.

وی افزود: برای ترویج فرهنگ قرآنی باید محصولات قرآنی را در قالب‌های مختلف همچون؛ شعار زیر لب، شعر بازی بچه‌ها، کلیپ، پادکست، گرافیک، اینفوگرافیک و ... با توجه به مذاق مخاطبان تولید و عرضه کنیم.

مسئول دفتر نهاد دانشگاه پیام نور مازندران با بیان اینکه در ادبیات دینی مسلمانان همه نسبت به هم نگهبان و مسئول هستند، اظهار کرد: برای ساختن جامعه تراز اسلامی باید مسجد فعال محله‌محور داشته باشیم تا با برگزاری برنامه‌های مختلف و سودرسان برای عموم مردم، آن‌ها را در رشد و توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مشارکت داد.

وی خواستار فعال شدن روضه‌خوانی زنان در مراسم دینی مذهبی بانوان، شد و افزود: برگزاری جلسات آنلاین قرآنی، برگزاری حلقه صالحین، جهت‌دهی مردم توسط ائمه جماعت، شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت علمی و اقتصادی نمازگزاران و اهل مسجد می‌تواند در ارتقای دانش، فرهنگ و حس تعامل و همزیستی شهروندان کمک کند.

انتهای پیام
captcha