مناسک عبادی و نماز عید قربان در گلستان برگزار نخواهد شد
کد خبر: 3985365
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴

مناسک عبادی و نماز عید قربان در گلستان برگزار نخواهد شد

استاندار گلستان گفت: باتوجه به روند روبه رشد بیماری کرونا در استان آیین‌های دعای عرفه، نماز عید قربان و نماز جمعه به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا در استان برگزار نخواهد شد.

ارسالی سه شنبه//آئین‌های عبادی و نماز عید قربان در گلستان برگزار نخواهد شدبه گزارش ایکنا از گلستان، هادی حق‌شناس، استاندار گلستان در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که امروز 29تیرماه در استانداری برگزار شد‌، گفت:  باتوجه به روند روبه رشد بیماری کرونا آیین‌های دعای عرفه و نماز عید قربان و نماز جمعه  به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا در استان برگزار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ویروس جهش یافته باسرعت بیشتری در حال انتشار است، گفت:  ورود ماشین‌های غیر بومی به استان و خروج ماشین‌های بومی حتی با مجوز ممنوع است و همه مجوزهای صادر شده از سوی فرمانداری‌ها لغو شده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه تمام پروتکل‌های  در شهرهای قرمز اعم از تعطیلی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ لازم الاجراست، افزود: اگر روند ابتلا ادامه پیدا کند دوباره شرایط اسفند ۹۸ در استان تکرار خواهد شد.

وی ادامه داد: برای کنترل بیماری  و نظارت بیشتر بر بیماران کرونایی از بیمارستان‌های ارتش و سپاه با ظرفیت 3500 تخت برای بستری استفاده خواهیم کرد اما متاسفانه تعداد دستگاه های ونتیلاتور در بیمارستان‌ها کم است واز این رو دچار چالش هستیم.

حق شناس تصریح کرد: نظارت‌ها با جدیت بیشتر تا روز شنبه ادامه دارد و در روز شنبه برای بررسی دوباره وضعیت کرونا در هفته آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha