۱۳ مدرسه علمیه لرستان معاون پژوهش ندارند
کد خبر: 3985130
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰

۱۳ مدرسه علمیه لرستان معاون پژوهش ندارند

معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به چالش‌های پژوهشی حوزه علمیه این استان، گفت: علاوه بر نبود درسنامه پژوهشی، ۱۳ مدرسه علمیه لرستان معاون پژوهش ندارند.

۱۳ مدرسه علمیه لرستان معاون پژوهش ندارندبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام کامران پنام، معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان و دبیر چهارمین جشنواره علامه حلی در لرستان، امروز، ۲۸ تیرماه در آیین اختتامیه این جشنواره، اظهار کرد: تاکنون ۱۲ دوره جشنواره علامه حلی در سطح کشور برگزار و طی آن بیش از ۱۵ هزار و ۸۰۰ اثر ارسال شده است.

وی بیان کرد: در سال ۹۳ تصمیم به فعال شدن دبیرخانه‌های استانی جشنواره علامه حلی گرفته شد، اما لرستان به‌دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های پژوهشی تا سال ۹۵ موفق به ایجاد دبیرخانه استانی جشنواره ملی نشد.

پنام با تأکید بر اینکه در طول چهار دوره برگزاری جشنواره علامه حلی در لرستان دو هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، ادامه داد: نبود درس‌نامه و نداشتن معاون پروهش از مشکلات پژوهش حوزه‌های علمیه لرستان است، به‌طوری‌ که ۱۳ مدرسه حوزه علمیه برادران لرستان، معاون پژوهش ندارند.

معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه امسال ۴۵۸ اثر در قالب‌ کتاب و مقاله به دبیرخانه ارسال و ۶۳ اثر به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب شد، ادامه داد: این دوره از جشنواره یکی از علمی‌ترین جشنواره‌های کشور در لرستان بود، چراکه آثار ارسالی در سه مرحله اجمالی، تفصیلی یکم و تفصیلی دوم بررسی و مجموع ارزیابی نمره هر فرد مشخص شد.

دبیر برگزاری جشنواره علامه حلی در لرستان با اشاره به سطح‌بندی طلاب در این جشنواره، گفت: در این جشنواره هر اثر در هر سطح یک فرم خاص داشت تا طلبه پایه یکم تا پایه دهم با هم مقایسه نشوند، طبق آنچه در قوانین آمده بود، برگزیده باید از ۱۰۰ نمره ۸۰ امتیاز را کسب می‌کرد و در نهایت از آثار برگزیده تعداد ۲۸ اثر به جشنواره ملی راه پیدا کرد که یکی از آثار حوزه خواهران رتبه دوم را کسب کرد و این امر نشان از استعدادهای حوزویان لرستان دارد.

وی از برگزاری کارگاه‌های مقاله‌نویسی و پایان‌نامه‌نویسی ویژه طلاب لرستان و قبل از برگزاری جشنواره علامه حلی خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره‌های بیشتر و جذب معاونان پژوهش می‌تواند به کیفیت‌بخشی پژوهش در حوزه‌های علمیه کمک کند.

پنام با تأکید بر لزوم تأسیس پژوهش‌سراهای حوزه‌های علمیه، بیان کرد: این پژوهش‌سراها هم در مباحث فرهنگی و هم در انجام دیگر طرح‌های پژوهشی اثرگذار هستند، چراکه حوزه علمیه لرستان در کشور فعال است و برخی ارزیابی‌ها، رتبه اول تا سوم را دارد.

انتهای پیام
captcha