فعالیت ۳۲ کانون خادمیاری آستان قدس رضوی در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3983474
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

فعالیت ۳۲ کانون خادمیاری آستان قدس رضوی در آذربایجان‌غربی

دبیر کانون‌های خادمیاری و خدمت رضوی آذربایجان‌غربی گفت: در بخش خدمت رضوی در استان ۳۲ کانون محله‌ای و عمومی فعالیت می‌کنند که ۱۲ کانون آن در ارومیه است.

ارسالی امروز| فعالیت ۳۲ کانون خادمیاری آستان قدس رضوی در آذربایجان‌غربیبه گزاش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام اکبر نوروزنژاد، دبیر کانون‌های خادمیاری و خدمت رضوی آذربایجان‌غربی، ۲۰ تیرماه، در دیدار با دبیر کانون‌های خادمیاری و خدمت رضوی و اعضای شورای هماهنگی با سردار شهسواری، اظهار کرد: طبق سیاست‌های موجود باید این دفاتر به صورت مردمی اداره و مدیریت شود.

وی افزود: با برخی از مشکلات از جمله تأمین اعتبار روبه‌رو بودیم که خوشبختانه به برکت مشارکت و کمک‌های مردمی، مدیریت شده است و در بخش سازماندهی و ساختاربندی به سمت و سوی رفته که بتوانیم از ظرفیت‌های نیروی انسانی استفاده کامل ببریم. 

دبیر کانون‌های خادمیاری و خدمت رضوی آذربایجان‌غربی،بیان کرد: طبق چارت موجود به معاونت خادمیاری و معاونت خدمت رضوی تقسیم‌بندی شده، در بخش خدمت رضوی در استان ۳۲ کانون محله‌ای و عمومی فعالیت می‌کنند که ۱۲ کانون آن در ارومیه است. عمده فعالیت‌های این کانون‌ها خدمات رسانی از جمله ارزاق، سلامت، کارهای فرهنگی و... بوده و ۱۹ کانون تخصصی برای پشتیبانی از کانون‌های محله‌ای و عمومی وجود دارد و در کانون‌های تخصصی حدود ۴۰ پزشک در بخش سلامت، در کانون قرآنی، تبلیغی و فعالیت‌های مختلف، متعهد هستند به مدت ۶ ماه در محل سکونت خود ارائه خدمت کنند. 

حجت‌الاسلام نوروزنژاد تصریح کرد: جشنواره خدمات کانون‌های خادمیاری در سراسر کشور برگزار شد و ۸ خدمت طبق فاکتورهای تعریف شده در استان و این جشنواره برتر شناخته شد تا تمام استان‌ها به این موارد عمل کنند. از جمله این طرح‌ها چهارشنبه‌های امام رضایی از آذربایجان‌غربی شروع شد و هر هفته در مساجد یکی از مناطق محروم حضور یافته و خدمت ارائه می‌دهیم که این طرح در کل کشور شناخته شد. 

دبیر کانون‌های خادمیاری و خدمت رضوی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از دیگر طرح‌ها کودکان کار بود که اقدام به شناسایی و رفع نیازهای کودکان کار کردند که جزو طرح‌های برگزیده کشوری محشوب می‌شود. بحث تجلیل از مدافعان سلامت، توزیع ارزاق و تهیه جهیزیه از برکات نام امام رضا(ع) بوده که از طرح‌های برگزیده کشوری استان است.

انتهای پیام
captcha