هشدار پیک پنجم کرونا پشت مرزهای سمنان
کد خبر: 3983270
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

هشدار پیک پنجم کرونا پشت مرزهای سمنان

استاندار سمنان گفت: علی‌رغم افزایش مبتلایان و سیر صعودی کووید19 در استان‌های همجوار سمنان، خوشبختانه هنوز موج پنجم این همه‌گیری در مناطق تحت‌پوشش هر دو دانشگاه علوم پزشکی استان آغاز نشده اما این موج پشت مرزهای استان است.

هشدار پیک پنجم کرونا پشت مرزهای سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا آشناگر، استاندار شب گذشته 19 تیر در جلسه همزمان ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، گفت: در استان‌های همجوار، سرایت بیماری بیشتر شده و در یک پیک جدید قرار گرفته‌اند و این‌مهم متاسفانه به استان ما نیز نفوذ کرده که لازم است مردم استان همچون گذشته همکاری های لازم را داشته باشند.

استاندار تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان استان را الزامی دانست و افزود: روند صعودی ابتلای به بیماری کرونا در موج پنجم در استان هنوز آغاز نشده است.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا متذکر شد: سمنان جز استان‌هایی است که روند صعودی ابتلا به بیماری موج جدید در آن آغاز نشده اما در وضعیت خطر هستیم و مردم عزیز، متمدن و با فرهنگ استان برای حفظ جان خود و خانواده مانند گذشته همکاری لازم را داشته باشند.

آشناگر ادامه داد: با توجه به گرمی هوا، پارک‌ها در شب‌ها محل تجمع و دورهمی‌ها ست که در این راستا مردم که تاکنون نهایت همکاری را داشتند، آگاه باشند که ما در معرض گسترش پیک جدید هستیم و اگر مراقبت نکنیم از وضعیت رنگ‌بندی موجود خارج می‌شویم.

این مقام عالی استان با اشاره به اینکه در شهرستان‌های با وضعیت رنگ‌بندی زرد، متولیان امر برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند، افزود: شهرداران در شهرستان‌های با رنگ‌بندی نارنجی و قرمز باید، با توجه به وضعیت گسترش ویروس، اقدامات و محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای این رنگ بندی‌ها را به دقت و با قدرت اعمال کنند.

انتهای پیام
captcha