وقف قرآنی در جامعه اسلامی محجور مانده است
کد خبر: 3981914
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶

وقف قرآنی در جامعه اسلامی محجور مانده است

مدیرعامل اتحادیه و موسسات قرآنی استان اردبیل، گفت: در حال حاضر وقف قرآنی در جامعه اسلامی محجور مانده و حمایت خیران در این زمینه نسبت به حمایت از ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در حد کافی و مطلوب نیست.

وقف قرآنی در جامعه اسلامی محجور مانده استنهضت حورزاده، مدیرعامل اتحادیه و موسسات قرآنی استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر وقف قرآنی در جامعه اسلامی محجور مانده و حمایت خیران در این زمینه نسبت به حمایت از ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در حد کافی و مطلوب نبوده و نیازمند فرهنگ‌سازی‌های ویژه در این ارتباط هستیم.

وی با اشاره به این که 63 موسسه قرآنی و 100 خانه قرآن روستایی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند، بیان کرد: علاوه بر این یک هزار محفل خانگی در حال آموزش‌های قرآنی هستند که به دلیل شیوع کرونا در طول دو سال گذشته تا حدودی فعالیت این مراکز تعطیل شده است.

مدیرعامل اتحادیه و موسسات قرآنی استان اردبیل، ادامه داد: متأسفانه ضربه‌های زیادی به موسسات قرآنی وارد شده و حمایتی از موسسات قرآنی وجود ندارد.

حورزاده تصریح کرد: به دلیل حاکمیت شرایط کرونایی موسسات قرآنی مناطق نارنجی و قرمز در فضای مجازی به فعالیت می‌پردازند که در این زمینه نیازمند بایستی تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم مبنای کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: کسب رضایت الهی در دنیا و آخرت با مشارکت در ترویج فرهنگ قرآنی یک اولویت اساسی است و به همین منظور 270 ساعت آموزش‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف ارائه شده و استان اردبیل به سرآمد آموزش‌های قرآنی در کشور مبدل شده است.

مدیرعامل اتحادیه و موسسات قرآنی استان اردبیل در ادامه افزود: جذب مربیان قرآنی دارالقرآن کریم به بدنه آموزش و پرورش نیز با کاستی‌هایی مواجه است که امیدواریم با رایزنی نمایندگان این مشکلات هر چه سریع‌تر برطرف‌سازی شود.

انتهای پیام
captcha