سمنان از حیث شیوع کرونا ویروس وضعیت باثباتی دارد
کد خبر: 3981821
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

سمنان از حیث شیوع کرونا ویروس وضعیت باثباتی دارد

استاندار سمنان با بیان اینکه وضعیت سمنان در مقایسه با استان‌های همجوار در ارتباط سرایت بیماری، مرگ و میر ،بیمار یابی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی بهتر است گفت: استان از حیث شیوع کرونا ویروس وضعیت باثباتی دارد.

سمنان از حیث شیوع کرونا ویروس وضعیت باثباتی داردبه گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا آشناگر، استاندار عصر روز گذشته 12 تیر در نشست استانی مدیریت مقابله با کرونا ویروس در سالن یادگار امام (ره) استانداری با بیان اینکه وضعیت سمنان در مقایسه با استان‌های همجوار در ارتباط سرایت بیماری، مرگ و میر ،بیمار یابی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی بهتر است گفت: استان از حیث شیوع کرونا ویروس وضعیت باثباتی دارد.

وی ادامه داد: پیک پنجم شیوع کرونا ویروس در چند استان کشور شروع شد و تعدادی از استان‌های همجوار سمنان براساس رنگ‌‌بندی‌های جدید شیوع کرونا ویروس قرمز شدند و اگر مردم رعایت نکنند ، استان سمنان هم وارد پیک پنجم شیوع کرونا ویروس خواهد شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها و تشدید اقدامات برای مراقبت از مردم به‌منظور جلوگیری از پیک پنجم در استان انجام می‌شود، یادآور شد: واکسیناسیون به صورت مطلوب در حال انجام است و آمادگی‌های لازم کادر درمان در استان وجود دارد تا در صورت بروز پیک پنجم با مشکل جدی مواجه نشویم.

آشناگر با اشاره به اینکه دعوت از مردم در شرایط کرونایی برای افتتاح پروژه‌های عمرانی و اقتصادی ممنوع و با متخلفان در چارچوب قانون برخورد شود یادآور شد: بعضی از مدیران از مردم برای افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی دعوت می‌کنند که این امر موجب تجمع می‌شود که این روند خلاف قوانین مدیریت و مقابله با کرونا ویروس است.

به گفته وی؛ آقایان شهردار که در شرایط کرونایی برای افتتاح‌ طرح‌ها دعوت عمومی می‌کنند، ضامن سلامتی مدعوین هستند و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان و دانشگاههای علوم پزشکی استان الزامات کرونایی را به شهرداران و دیگر مسئولان یادآوری کنند.

رئیس ستاد استانی مقابله با کروناویروس متذکر شد: در رنگ‌بندی جدید شیوع کرونا ویروس، ۴ شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در وضعیت نارنجی و ۴ شهرستان دیگر استان سمنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام
captcha