روحیه جهادی کلید حل مشکلات کشور است
کد خبر: 3981655
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

روحیه جهادی کلید حل مشکلات کشور است

رئیس بسیج سازندگی البرز با تأکید بر اینکه بسیج سازندگی در خط مقدم ولایت‌پذیری قرار دارد، گفت: با روحیه جهادی می‌توان بر همه مشکلات کشور غلبه کرد.

روحیه جهادی کلید حل مشکلات کشور است

به گزارش ایکنا از البرز، مهران طیران، رئیس بسیج سازندگی البرز، 12 تیرماه در حاشیه جلسه امضای تفاهم‌نامه با سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، اظهار کرد: در راستای اجرایی‌ کردن منویات مقام معظم رهبری در بخش اقتصاد مقاومتی و توسعه بخش کشاورزی این تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد.

وی افزود: استفاده از توان و ظرفیت‌های این دو سازمان در اجرای فعالیت‌های آموزشی و ترویجی در شهرها، روستاها و مناطق محروم برای افزایش تولید در بخش کشاورزی، ترویج و توسعه فرهنگ کار و تلاش در بین آحاد مردم روستایی و بسیجیان و جلوگیری از مهاجرت و کمک و تسریع به امر آموزش، توانمندسازی و ارتقای سطح دانش علمی و فنی متقاضیان فعالیت در حوزه کشاورزی، توسعه عدالت اجتماعی و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته و کشاورزی و فراهم کردن شرایط جهت توسعه فضای کسب‌وکار و زنجیره ارزش محصولات کشاورزی و استفاده بهینه از منابع، ظرفیت‌ها و امکانات و توانایی‌های علمی و فنی طرفین در جهت توسعه سرمایه‌گذاری و مشارکت در تولید کشور، فراهم‌ کردن زمینه مناسب جهت حضور داوطلبانه آحاد مردم به‌ویژه جوانان برای مشارکت در فعالیت‌های عام‌المنفعه و محرومیت‌زدایی در حوزه وظایف از دیگر اهداف امضای این تفاهم‌نامه است.

رئیس بسیج سازندگی البرز در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این مرکز، گفت: بسیج که همواره در خط‌ مقدم ولایت‌پذیری و حرکت در مسیر آرمان‌های نظام اسلامی قرار داشت با افزودن بازوی سازندگی به بدنه خود، حرکت در این مسیر را با قدرت بیشتری ادامه داد و با تمرکز بر اصل محرومیت‌زدایی، گروه‌های جهادی را برای تحت پوشش قرار دادن ایجاد و حمایت کرد.

طیران بیان کرد: از این رو تشکیل و اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم عمده فعالیت بسیج سازندگی را تشکیل می‌دهد. گروه‌هایی که اغلب به‌صورت خودجوش و در دل دانشگاه‌ها یا حوزه‌های علمیه تشکیل و با ساماندهی از سوی بسیج سازندگی رهسپار مناطق محروم می‌شوند.

این مسئول تأکید کرد: نباید فراموش کنیم که با به‌وجود آمدن مشکلات اقتصادی در سال‌های اخیر، بسیج سازندگی با تشکیل ستادی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، فعالیت‌ها و اقدامات علمی برای ورود به چندین عرصه اقتصادی را در دستور کار قرار داده است و از این طریق در مسیر کاهش مشکلات اقتصادی مردم و اشتغالزایی کمک کرده است.

وی گفت: بسیج سازندگی البرز نیز به‌عنوان جزئی از این مجموعه گام‌های در قالب توزیع اقلام معیشتی، آزادی زندانیان، کلنگ‌زنی مسکن محرومین، توانمندسازی افراد، حوزه سلامت و بهداشت، عمران، فرهنگی، اجتماعی برداشته است.

رئیس بسیج سازندگی البرز با اشاره به کمک‌های گروهای جهادی در عرصه مقابله با کرونا، اظهار کرد: مراقبت، انتقال بیماران به مراکز درمانی، گندزدایی مناطق آلوده، خرید مایحتاج و آموزش موارد پیشگیرانه از ابتلای کرونا و همچنین نظارت بر پسماندها مناطق آلوده از اقدامات گروه‌های جهادی است.

انتهای پیام
captcha