خیرین در امر مبارزه با مواد مخدر ورود کنند
کد خبر: 3980870
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

خیرین در امر مبارزه با مواد مخدر ورود کنند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان گفت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند اقدامات مؤثری انجام دهند و نیاز مبرم به همراهی و یاریگری مردم داریم و در این راستا خیرین باید به این بخش ورود کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار علی آزادی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، امروز، هشتم تیرماه در مراسم بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و فعالان امر مبارزه با مواد مخدر و سفیران پیشگیری اظهار کرد: شعار امسال مبارزه با مواد مخدر «یاریگران زندگی، مشارکت اجتماعی، پیشگیری از اعتیاد» بوده است و براین اساس باید با یاریگری یکدیگر با بلای خانمان‌سوز اعتیاد مبارزه کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در شرایط کرونایی قرار داریم و امکان اجرای برنامه‌های فرهنگی در این زمینه به صورت حضوری وجود ندارد لذا اقدامات شورای مبارزه با مواد مخدر فضای مجازی گسترش پیدا کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان بیان کرد: اقدامات ارگان‌های ذی‌ربط مبارزه با مواد مخدر در عرصه فضای مجازی بسیار مفید و مؤثر بوده است اما اگر در این زمینه توفیقات زیادی حاصل نشده به دلیل سنگینی، حجم بالا و ظرافت کار بوده است.

وی با تأکید بر اینکه رسیدگی به خانواده معتادان و مددجویان در دستور کار بهزیستی و ارگان‌های ذی‌ربط قرار گرفته است، ادامه داد: اعتیاد و گرفتار شدن در دام مواد مخدر بنیان خانواده‌ها را بر باد داده و خانواده‌ها را با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد کرد و اگر حمایت دستگاه‌های اجرایی نباشد، زجرکشیدن این خانواده‌ها بیشتر خواهد شد.

سردار آزادی اولین اقدام در زمینه مبارزه با مواد مخدر را پیشگیری دانست و افزود: بعد از انجام اقدامات پیشگیرانه مباحث درمان و توانمندسازی بهبودیافتگان مورد توجه بیشتری قرار دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی یک مرکز جامع اعتیاد، بازپروری و توانمندسازی معتادان به همت اداره بهزیستی استان کردستان اظهار کرد: این مرکز از اواخر سال گذشته راه‌اندازی شده و به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود که اقدام بسیار خوبی بوده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان افزود: طرح یاریگران زندگی در محلات ‌آسیب‌پذیر و برای اقشار مختلف جامعه نیز برنامه‌های فرهنگی متنوع و اثرگذاری صورت گرفته است که از ارگان‌های ذی‌ربط در این بخش تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی به بحث اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: به منظور انجام اثرگذاری هرچه بیشتر اقدامات شورای مبارزه با مواد مخدر باید امر مبارزه به یک مبحث اجتماعی تبدیل شود که در این زمینه نیز کارهای خوبی صورت گرفته است.

سردار آزادی با اشاره به اینکه در بخش آسیب‌های اجتماعی پنج آسیب در اولویت قرار دارند، گفت: در این بخش اعتیاد اولین اولویت کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

وی با اشاره به اقدامات خیرخواهانه مردم استان کردستان گفت: استان کردستان دربخش امر خیر مدرسه‌ساز و مسکن سازی حمایت‌های مؤثری از سوی خیرین صورت گرفته است اما در بخش مبارزه با مواد مخدر خیرین کردستانی ورود نکرده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان یادآور شد: در زمینه اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند اقدامات مؤثری انجام دهند و نیاز مبرم به همراهی و یاریگری خیرین داریم.

گفتنی است؛ در پایان از خانواده شهدا و جانبازان مبارزه با مواد مخدر، فعالان امر مبارزه با مواد مخدر و سفیران پیشگیری تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha