تمرکزگرایی مانع تحقق شعار سال می‌شود
کد خبر: 3976175
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

تمرکزگرایی مانع تحقق شعار سال می‌شود

استاندار فارس با بیان اینکه مانع‌زدایی، پشتیبانی و تولید به عنوان مطالبات رهبر معظم انقلاب و اهداف کلان کشور و چارچوبی کلی مشخص شده‌اند، گفت: تمرکزگرایی مانع تحقق اهداف کلان ذکر شده است و اگر می‌خواهیم کشور توسعه پیدا کند باید راهکار مشکلات را از سطوح پایین‌تر و محلی به مرکز ارائه دهیم.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس عصر دیروز، 17 خردادماه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به نام‌گذاری سال جاری گفت: مانع‌زدایی، پشتیبانی و تولید به عنوان مطالبات رهبر معظم انقلاب و اهداف کلان کشور و چارچوبی کلی مشخص شده‌اند.

وی افزود: دستگاه‌های متخصص در امر برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی باید فرمت ویژه‌ای برای تحقق این اهداف تدوین کرده و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهند.

استاندار فارس با تأکید بر اهمیت چگونگی دستیابی به این اهداف اظهار کرد: بی تردید این مسیر نیازمند تعریف استراتژی، راهبرد، سیاست، برنامه، هدف‌های عملیاتی، اقدام و تعریف پروژه است.

رحیمی با تأکید بر اینکه تمرکزگرایی مانع تحقق اهداف کلان ذکر شده است، گفت: اگر می‌خواهیم کشور توسعه پیدا کند باید راهکار مشکلات را از سطوح پایین‌تر و محلی به مرکز ارائه دهیم.

وی بیان کرد: فرمت و ساختاری که دستگاه‌های متخصصی همچون برنامه و بودجه برای دستیابی به اهداف کلی کشور ترسیم می‌کنند باید قابل اعتماد بوده و با خصوصیات دستگاه‌های اجرایی مختلف همخوانی داشته باشد.

استاندار فارس از دستگاه‌های برنامه‌ریز و فرابخشی خواست ضمن بیان مشکلات به ارائه راهکارهای مناسب برای آن‌ها بپردازند و بر اساس تفکری برنامه محور عمل کنند.

وی با بیان اینکه بعضی دستگاه‌ها نیز وظیفه تسهیل مسیر برای تحقق اهداف کلان را بر عهده دارند، افزود: دستگاه‌های زیرساختی همچون راه، آب، برق و... از این دسته محسوب می‌شوند.

رحیمی همچنین مانع‌زدایی و هموار کردن راه تحقق اهداف کلان را در حیطه وظایف دستگاه‌هایی همچون محیط زیست و استاندارد دانست و بر لزوم همراهی همه جانبه این مجموعه تأکید کرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه هر یک از دستگاه‌های اجرایی گزارشی از عملکرد خود در سال ۹۹ و پیش‌بینی عملکرد در سال جاری ارائه داده‌اند، گفت: همه این مسائل باید منجر به نتایجی ملموس در آمارها و اعداد و ارقام شود.

مقام عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه برنامه مقدماتی بر اساس مفروضات شکل می‌گیرد، تحقق این برنامه‌ها را نیازمند شناخت مجموعه و تخصص آن دانست.

وی با اشاره به اینکه باید بدانیم بر مبنای اولویت‌ها در چه مسیری گام برمی‌داریم، یادآور شد: همانگونه که در مباحث انتخاباتی نیز مشاهده می‌کنیم موضوع اقتصاد به مطالبه مهم مردم، مقام معظم رهبری و محور تلاش‌های دولت تبدیل شده است اما اظهارنظر در این خصوص باید در چارچوب منافع نظام و به گونه‌ای باشد که جامعه را به سمت امیدواری و نشاط هدایت کند.

رحیمی با بیان اینکه همه ما معلول‌هایی همچون گرانی، تورم، بیکاری و... را میشناسیم، اظهار کرد: امروز نیازمند پرداختن به علت‌ها و راهکارهای عملیاتی برای رفع آن‌ها هستیم.

استاندار فارس افزود: بی‌شک در همه دولت‌ها نقاط ضعف و قوتی وجود دارد اما امروز باید به جای سیاه‌نمایی به بیان برنامه‌ها برای تغییر شرایط اشاره کنیم.

وی با بیان اینکه واقعیت‌هایی همچون تحریم، کرونا، نیاز به بهبود سرمایه‌گذاری، استفاده از پتانسیل‌ها و... وجود دارند، گفت: منتقدان باید بگویند برای هر یک از این مواردقرار است چه کاری انجام دهند.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه مجریان آینده سه وظیفه ساختاری دولت‌سازی، ملت‌سازی و ممانعت از ایجاد گسل بین دولت و ملت را بر عهده دارند که باید برای آن برنامه‌ریزی کنند، گفت: به جای فرار از واقعیت‌ها باید آن‌ها را پذیرفت و بر اساس این واقعیت‌ها برنامه عملیاتی ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha