۴۰ هزار گلستانی واکسن کرونا دریافت کردند
کد خبر: 3973044
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸

۴۰ هزار گلستانی واکسن کرونا دریافت کردند

استاندار گلستان گفت: تاکنون ۴۰ هزار دز واکسن نوبت اول و یک سوم این مقدار واکسن نوبت دوم در استان تزریق شده است.

ارسالی شنبه//40هزار گلستانی واکسن کرونا دریافت کردندبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان هادی حق‌شناس، استاندار گلستان، یکم خرداد ماه در جلسه ستاد استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و تقدیر از تلاش های کادر درمانی در مسیر کاهش شیوع کرونا در استان، تصریح کرد: تاکنون 40 هزار دوز واکسن نوبت اول و یک سوم این مقدار واکسن نوبت دوم در استان تزریق شده است.

استاندار گلستان اظهار کرد: باید امکانات مراکز واکسیناسیون را افزایش دهیم و در این راستا با همکاری دستگاه‌هایی مانند استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، صمت و آب و فاضلاب تجهیزات مورد نیاز تامین خواهد شد تا دانشگاه علوم پزشکی بتواند روند نوبت دهی را تسریع کند و شاهد کاهش صف‌ها باشیم.

وی افزود: برگزاری فعالیت‌های انتخاباتی در فضاهای رو باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور کاندیدا بلامانع و فعالیت‌هایی در فضاهای مسقف ممنوع است مگر آنکه پروتکل‌های جدیدی از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شود.

استاندار گلستان یادآور شد: خوشبختانه عوارض پیک چهارم در استان کمتر از پیک سوم و دیگر پیک‌هاست.

حق شناس گفت: برگزاری برخی آزمون‌ها نظیر آزمون تبدیل وضعیت شهرداری‌های استان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بلامانع است. گروه‌های دریافت واکسن از سوی ستاد ملی اعلام و بر اساس اعلام آنها در استان اجرایی می‌شود.

استاندار گلستان بیان کرد: شیب شیوع در گلستان نزولی است و در حال حاضر ۳ شهرستان گرگان،کردکوی و علی آباد کتول در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌های گلستان در وضعیت زرد هستند.

وی در پایان افزود: در حال حاضر ۳۱۳ بیمار در استان بستری هستند که از این تعداد ۶۸ بیمار در ICU و ۲۵ بیمار متصل به ونتیلاتور هستند و طی هفته گذشته ۱۹ نفر فوتی داشته‌ایم.

انتهای پیام
captcha