جمعیت جوان مؤلفه اصلی اقتدار ملی است
کد خبر: 3972784
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

جمعیت جوان مؤلفه اصلی اقتدار ملی است

معاون فرهنگی ـ تبلیغی مدرسه علمیه الزهرا(س) اردبیل با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در جامعه گفت: کاهش نیروی جوان و فعال در هر کشوری نشاط و رشد آن سرزمین را در معرض آسیب قرار می‌دهد و جمعیت جوان مؤلفه‌های اقتدار ملی در هر جامعه است.

جمعیت جوان مولفه اقتدار ملی هر جامعه استنرگس زارع حقیقی، معاون فرهنگی ـ تبلیغی مدرسه علمیه الزهرا‌(س) اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، که به مناسبت هفته جمعیت انجام شد، گفت: کاهش نیروی جوان و فعال در هر کشوری نشاط و رشد آن سرزمین را در معرض آسیب قرار می‌دهد و جمعیت جوان مؤلفه‌های اقتدار ملی در هر جامعه است.

وی تصریح کرد: رکود یا رشد منفی جمعیت یک امر نگران‌کننده و مخاطره‌آمیز است، کمبود نیروی جوان در سازندگی و پیشرفت کشور و سایر مؤلفه‌های قدرت آن اثرات جبران‌ناپذیری به بار خواهد آورد و این در حالی است که با توجه به آمار سنی بانوان جامعه ما، برای خارج شدن از این وضعیت فقط حدود 10 سال فرصت باقی است و پس از عبور از این زمان شرایط به مراتب سخت تر خواهد شد.

معاون فرهنگی ـ تبلیغی مدرسه علمیه الزهرا(س) اردبیل، درباره نقش دولت در این زمینه بیان کرد: در برهه‌ای از زمان، مسئولین وقت به جای این که برای توانمند کردن جمعیت جوان کشور در راستای رشد و بالندگی بیشتر جامعه تمرکز و برنامه‌ریزی کنند گام‌های موثری در جهت کاهش جمعیت برداشتند که آسیب‌ها و اثرات مخرب آن امروزه به روشنی قابل مشاهده است.

وی اظهار کرد: در شرایط فعلی ورود دولت به‌عنوان یک حمایتگر مادی و معنوی برای افزایش خانواده‌های پر جمعیت یک امر ضروری و بسیار موثر خواهد بود.

زارع حقیقی با تبیین تأثیرگذاری عوامل فرهنگی در این عرصه تصریح کرد: فاصله گرفتن از باورهای دینی و الگو گیری از سبک زندگی غربی که مروج فرهنگ راحت طلبی و اصالت(من) در زندگی است خانواده‌های پرجمعیت جامعه ما را به خانواده‌های سوت و کوری تبدیل کرده است که کودکان امروزش هم بازی ندارند و سالخوردگان فردایش حامی و پرستاری نخواهند داشت.

معاون فرهنگی ـ تبلیغی مدرسه علمیه الزهرا(س) اردبیل با بیان نقش بانوان طلبه در این زمینه تاکید کرد: بانوان اندیشمند هر جامعه‌ای نقش اساسی و تعیین کننده‌ای در جهت‌دهی فرهنگ عمومی آن جامعه دارند و خواهران طلبه علاوه بر این که خودشان الگوهای موفقی از مادران توانمند باشند با روشنگری و آگاه‌سازی در دو عرصه سبک زندگی و تقویت مبانی دینی در میان بانوان، کمک فزاینده‌ای در جلوگیری از پیری جامعه ما که در اندیشه برپایی تمدن نوین اسلامی است، داشته باشند.

انتهای پیام
captcha