توزیع 2500 بسته معیشتی به‌همت مدافعان سلامت بسیجی فارس
کد خبر: 3970952
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

توزیع 2500 بسته معیشتی به‌همت مدافعان سلامت بسیجی فارس

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشكی فارس با اشاره به اجرای رزمایش كمك‌های مؤمنانه به‌همت این سازمان گفت: بسیج جامعه پزشکی فارس در زمینه کمک‌های مؤمنانه تاکنون دو هزار و ۵۵۵ بسته غذایی بین نیازمندان توزیع کرده است.

به گزارش ایكنا از فارس، فرخ بهارلویی، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس امروز، 21 اردیبهشت‌ماه در چهارمین آیین رزمایش كمك‌های مؤمنانه دانشگاه علوم پزشكی شیراز كه در آستانه عید فطر انجام شد، یکی از زیباترین کارها در ماه مبارک رمضان را تحقق سیره عملی ائمه اطهار و رسیدگی به ایتام و نیازمندان دانست و گفت: امام علی(ع) به‌عنوان یاور یتیمان و امام حسن مجتبی(ع) به عنوان کریم اهل بیت(ع)؛ دو الگوی عملی حمایت از نیازمندان هستند.

وی افزود: بسیج جامعه پزشکی فارس در زمینه کمک‌های مؤمنانه تاکنون دو هزار و ۵۵۵ بسته غذایی بین نیازمندان توزیع کرده است و امروز نیز ۱۰۰ بسته در نمازخانه ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ۱۰۰ بسته نیز در بیمارستان حضرت زینب(س) توزیع شده است و این برنامه همچنان ادامه دارد.

بهارلویی با اشاره به اجرای دو طرح با عنوان طرح «هبّه؛ همکار برای همکار» و طرح حمایت از ایتام که از سوی بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود، اضافه کرد: در طرح هبّه، نیازمندان با حفظ عزت و احترام آن‌ها در تمام واحدهای زیرمجموعه دانشگاه شناسایی می‌شوند و با کمک کارکنان هر واحد، کمک‌های مؤمنانه به دست نیازمندان می‌رسد و این طرح در طول سال نیز ادامه دارد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس گفت: در زمینه حمایت از ایتام نیز طرحی از سوی کارکنان و بسیجیان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای حمایت و سرپرستی از ایتام در حال اجراست که تا عید فطر نزدیک به سه هزار نفر در این طرح مشارکت می‌کنند و به‌صورت ماهانه کمک‌های نقدی به ایتام خواهند داشت و امیدواریم با اطلاع‌رسانی اجرای این طرح، استقبال خوبی از اجرای طرح و حمایت و سرپرستی ایتام انجام شود.

وی ادامه داد: کارکنان و اساتید دانشگاه علوم پزشكی شیراز می‌توانند با مراجعه به دفاتر و کانون‌های بسیج جامعه پزشکی در دانشگاه، شناسنامه ایتام را مشاهده و یک یا دو نفر را تحت حمایت و سرپرستی خود قرار دهند.

انتهای پیام
captcha