رسانه‌ها نقش تأثیرگذاری در ترویج فرهنگ زکات دارند
کد خبر: 3970796
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

رسانه‌ها نقش تأثیرگذاری در ترویج فرهنگ زکات دارند

امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه پرداخت زکات‌های واجب و مستحبی می‌توان به تعداد بیشتری از نیازمندان کمک کند، اظهار کرد: در این راستا رسانه‌ها نقش تأثیرگذاری در ترویج فرهنگ زکات این واجب الهی برعهده دارند.

ارسالی سه شنبه// رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ زکات دارندبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام محمود ترابی، امام جمعه گنبدکاووس در جلسه شورای زکات شهرستان گنبد کاووس که 20 اردیبهشت‌ماه در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان  با عنوان «جمع آوری زکات فطره» برگزار شد‌، بیان کرد: رسانه‌ها نقش تأثیرگذاری در ترویج فرهنگ زکات این واجب الهی برعهده دارند.

وی پرداخت زکات در جامعه اسلامی و مصارف آن برای بهبود معیشت نیازمندان را امری مهم دانست‌ و افزود: پرداخت زکات‌های واجب و مستحبی می‌توان به تعداد بیشتری از نیازمندان کمک کرد و در این راستا خبرنگاران و رسانه‌ها باید برای ترویج بیشتر این واجب الهی در جامعه تلاش کنند.

ترابی با بیان اینکه مردم می‌توانند زکات فطره خود را از طریق مراکز مطمئن در سطح شهر به دست نیازمندان برسانند، افزود: مشکلات اقتصادی مانند گرانی و تورم در کنار شیوع کرونا سبب شده بخشی از مردم با مشکلات معیشتی مواجه شده و نیازمند دریافت کمک باشند.

وی با اشاره به خشکسالی امسال و کاهش تولید محصولات پاییزه در گنبدکاووس، افزود: اگرچه بخشی از تولید غلات شهرستان کاهش یافته اما می‌توان از ظرفیت نیکوکاران و برخی واحدهای تولیدی منطقه در قالب زکات مستحبی برای کمک به معیشت نیازمندان استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha