جمع آوری زکات فطره توسط ۶۳۰ پایگاه ثابت و سیار در گلستان
کد خبر: 3970588
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

جمع آوری زکات فطره توسط ۶۳۰ پایگاه ثابت و سیار در گلستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان از شیوه پرداخت غیرحضوری زکات فطره و کفاره خبرداد و گفت: ۶۳۰ پایگاه ثابت و سیار در گلستان زکات فطریه را جمع آوری می‌کنند.

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از کمیته امداد امام خمینی، عیسی بابایی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان از شیوه پرداخت غیرحضوری زکات فطره و کفاره خبرداد و گفت: ۶۳۰ پایگاه ثابت و سیار در گلستان زکات فطریه را جمع آوری می‌کنند.

وی اظهار کرد: مردم خیر و نیکوکار استان می‌توانند با روش پرداخت الکترونیکی فطریه و کفاره خود را برای کمک به مددجویان تحت حمایت این نهاد واریز کنند.

بابایی با توجه به ساماندهی مراکز جمع آوری زکات فطریه در سطح استان تصریح کرد: مردم خیر و روزه دار گلستان، از اهداء زکات فطریه خود به مراکز غیر مجازی که فاقد آرم و لوگوی تایید شده دبیرخانه شورای زکات هستند، خودداری کنند.

وی افزود: روش پرداخت الکترونیکی زکات فطره بسیار کمک کننده در خدمت رسانی سریعتر به  نیازمندان و محرومان است.

بابایی تصریح کرد: این نهاد امسال با شماره کارت‌های مجازی آماده دریافت فطریه عام، فطریه سادات و کفاره عمد و غیرعمد هم استانی‌های روزه دار است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان بیان کرد: سال گذشته هم استانی‌ها،۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات فطره و کفاره برای کمک به مستضعفان و نیازمندان پرداخت کردند که پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۱۷ میلیارد تومان جمع آوری شود.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده زکات فطره شهروندان صرف امور معیشتی اقشار محروم و مددجویان کمیته امداد می‌شود گفت: از ساعات اولیه عید سعید فطر، پایگاه‌های کمیته امداد با بسیج همه امکانات و با حضور مؤثر میدانی، آماده دریافت زکات فطره روزه داران هستند و در سریع‌ترین زمان ممکن با توجه به لیست مددجویان تحت حمایت و نیازمندان مناطق مختلف این استان نسبت به هزینه کرد فطریه خیران و با رعایت احکام فقهی فطریه عام و سادات اقدام می‌شود.

بابایی تصریح کرد: مردم خداجوی استان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی و از طریق پایگاه‌ها، دفاتر و مراکز نیکوکاری کمیته امداد در سراسر استان و میعادگاه‌های نماز پرشکوه عید سعید فطر، کفاره و فطریه خود را پرداخت کنند.

وی بیان کرد: وجوه جمع‌آوری‌شده فطریه از شهری به شهر دیگر منتقل نمی‌شود و با اولویت در میان نیازمندان و فقرا همان منطقه توزیع می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha