آغاز رزمایش اطعام مهدوی در فارس / 2000 نوعروس صاحب جهیزیه می‌شوند
کد خبر: 3968048
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

آغاز رزمایش اطعام مهدوی در فارس / 2000 نوعروس صاحب جهیزیه می‌شوند

همزمان با ایام ماه مبارك رمضان، طی مراسمی رزمایش اطعام مهدوی با توزیع بیش از یك هزار بسته معیشتی میان نیازمندان استان فارس آغاز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیین آغاز به‌كار رزمایش اطعام مهدوی ویژه مددجویان كمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس و نیازمندان امروز، 9 اردیبهشت‌ماه در شیراز برگزار شد كه طی آن یك هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

محمد بذرافشان، مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در این مراسم گفت: در سال گذشته بیش از ۲ میلیون پرس غذای گرم در قالب اطعام مهدوی به نیازمندان اهدا شد.

وی افزود: امروز در راستای پویش ایران همدل ۱۰۰ هزار بسته ارزاق بین نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت این نهاد توزیع می‌شود که پیش‌بینی داریم تا چند روز آینده به ۳۰۰ هزار بسته برسد.

بذرافشان با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هزار بسته معیشتی به همت نیک‌اندیشان و مردم خوب استان فارس تهیه و دربین نیازمندان توزیع شد، افزود: بیش از ۱۳ میلیارد تومان از بنیاد مستضعفان کشور به ایتام استان فارس اهدا شد و از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۰ میلیارد تومان وام قرضالحسنه به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و اقشار آسیب دیده به دلیل کرونا واگذار شد.

وی از توزیع اولین مرحله توزیع جهیزیه در بین نوعروسان استان فارسی خبرداد و گفت: طی چند ماه آینده ۲ هزار و ۵۶ جهیزیه کامل بین نوعروسان توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس همچنین گفت: پوشاک و ارزاق بیش از ۱۰۰ خانواده یتیم یکی از روستا های جنوبی استان توسط پرسنل نیروی انتظامی استان فارس تهیه و به خانواده‌ها اهدا شد که مایه مباهات است.

بذرافشان با تصریح اینكه یک و نیم میلیون پرس غذای گرم از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان ماه مبارک توزیع خواهد شد، گفت:  همچنین طرح کمیته امداد استان با همکاری فرماندهی سپاه فجر استان فارس برای جذب ۱۰۰ هزار حامی از ظرفیت بسیج به حامیان مددجویان کمیته امداد استان فارس آغاز شده است که قطعا یک کار بی‌بدیل و بی‌نظیر خواهد بود.

وی با با بیان اینكه ۳ هزار و ۲۰۸ واحد مسکونی در دوسال آینده به همت سپاه فجر فارس، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد استان فارس برای نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد ساخته خواهد شد،‌ گفت: اختصاص مبلغ بسیار مناسبی برای حمایت از نیازمندان در بودجه ۱۴۰۰ بسیار کار خوب و ارزشمندی است.

ابراهیم عزیزی، رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی از بدو پیروزی درس‌های بزرگی را به ملت‌های جهان آموخته که همدلی، کمک به مظلومان، عدالت‌خواهی، ایستادگی در برابر رژیم‌های ستمکار و نظام سلطه و ... از جمله این درس‌ها بوده است.

وی با اشاره به همدلی ملت بزرگ ایران در مشکلات و عقبه‌های سخت، افزود: یاری رساندن به مردم مظلوم جهان را نیز در سایه انقلاب اسلامی به ملت‌ها یاد دادیم؛ فرهنگی که مبتنی بر اندیشه‌های والای امام راحل بود.

عزیزی با اشاره به شیوع کرونا و عوارض آن در کشور نیز گفت: اینکه می‌توانستیم با تصمیمات منطقی، جلوی آسیب‌ها را می‌گرفتیم یک بحث جداست اما همراهی و همدلی ایران اسلامی در این قضیه بی‌نظیر بود به طوری که در این عرصه نیز به دنیا درس مردمداری دادیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واقعیت این است که بنده نشنیده و ندیدم که مردم این چنین در عرصه‌های مختلف، پای حل مشکلات و کمک به یکدیگر باشند که این نیز از درس‌های بزرگ انقلاب است.

 

رئیس مجمع نمایندگان فارس تأكید كرد: ما نیز در مجلس در سایه قانون‌گذاری حداکثر ظرفیت را برای یاری رساندن به آسیب‌دیدگان به کار بردیم و این نگاه همچنان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: باید تلاش کرد این اقدامات خوب را توسعه دهیم و با همکاری و هم‌افزایی تمام نهادها همواره یار و مددکار مردم در سختی‌ها و گرفتاری‌ها باشیم.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آسیب‌های کرونا زیاد بوده است، افزود: با همکاری همه دستگاه‌ها و نیکوکاران، امید داریم این آسیب‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

نماینده شیراز و زرقان با تقدیر از عاملان برنامه مذکور نیز گفت: نمایندگان مجلس یازدهم در راستای محرومیت‌زدایی تصمیمات بسیار خوبی در بودجه 1400اتخاذ کردند گرچه نمی‌توان ادعا داشت در رفع همه مشکلات اثرگذار بوده است.

انتهای پیام
captcha